Jump to content

Edit History

Roger jo

Roger jo

Etter 10 år i  Danske farvann  skjedde det  og myten om at Danmark  er "sand" er en myte.

Må ha blitt litt sløv av dybder opp 5-6 m og litt treg med å få båten tilbake på kurs så på loddet 4,5m og la litt BB  da det smalt og bråstopp....4 knop til 0 på 3 m.

376075996_Pgtunn.JPG.4b475f295a08dfe5f0a84a2ca6b72d5d.JPG

 

Det jeg kjørte  meg godt oppå var reine grunnfjeldet, artig 3m på baborside  og 1 m kalkstein på styrbord og bom fast.

Etter å ha sjekket  at båten var tett, gjorde jeg et par forsøk på å bakke meg av med å ta ut alle de 100 hk Forden hadde å by på.

Holdt på å ta Havnefogden på ordet å tømme 180l septik  fra tanken i baugen for å lette på Presset, men slo det vekk.

Forsøkte med Lyngby på arbeidskanalen etter et par opprop fikk jeg svar av en hyggelig dame.

Fikk fortalt at jeg hadde truffet på Dansk grunnfjell båten var tett to om bord og vi hadde det bra, men  kom ikke av flekken.

Damen skulle sjekke, etter få minutter kom damen tilbake og ba meg gå til kanal 12 så ville

 MVH 901  kalle meg opp og spurte igjen om vi hadde det bra fremdeles.

Etter noen minutter ble jeg ropt opp av  MVH 901  som sa at de var 30 min unna.

Skjenket opp en kaffe og satte meg på dekk noen båter på vei hjem var veldig opptatt av å studere kartet og hilste ikke..

En Danske seiler lurte på om jeg trengte hjelp, jeg takket for tilbudet og sa hjelpen er på vei.

Så MVH 901 stoppe opp en 3/4 mil unna og satte ribben på vannet.

Og vips så var de der 4 mann i ribben og spurte om vekt og kjøltype forslag fra broen på MVH 901 var et fall og vippe meg på siden hadde sikkert godt bra det.  

Vi falt ned på løsningen om å forsøke og å dra meg av  pluss  min motor først.

Hadde gjort klar hanefot fra begge kryssholt og lang trosse  de  strammet opp og jeg starter og bakket og bakket så kom det et par bølger og vi sklei av.

Spurte om hva dette kostet, den første er på huset og god tur videre var svaret, humor i i de karene.

Kunne bare bukke og takke og fortsette  turen til Heiligenhafen   en litt disig dag.

Her etter endt oppdrag og ribben skal ombord.

1811959208_MarinenDSCN0260.JPG.e9d0befe18e3d26a63d2a13c244557f6.JPG

Tanker Spitit var eneste hinder på overfarten der hun kom sigende i 6 knop.

1100733081_TankerSpitit1IMG_0230.JPG.d63f0fb68c3ad6f099e6ece9b0143f78.JPG

 

 

 

Roger jo

Roger jo

Etter 10 år i  Danske farvann  skjedde det  og myten om at Danmark  er "sand" er en myte.

Må ha blitt litt sløv av dybder opp 5-6 m og litt treg med å få båten tilbake på kurs så på loddet 4,5m og la litt BB  da det smalt og bråstopp....4 knop til 0 på 5 m.

376075996_Pgtunn.JPG.4b475f295a08dfe5f0a84a2ca6b72d5d.JPG

 

Det jeg kjørte  meg godt oppå var reine grunnfjeldet, artig 3m på baborside  og 1 m kalkstein på styrbord og bom fast.

Etter å ha sjekket  at båten var tett, gjorde jeg et par forsøk på å bakke meg av med å ta ut alle de 100 hk Forden hadde å by på.

Holdt på å ta Havnefogden på ordet å tømme 180l septik  fra tanken i baugen for å lette på Presset, men slo det vekk.

Forsøkte med Lyngby på arbeidskanalen etter et par opprop fikk jeg svar av en hyggelig dame.

Fikk fortalt at jeg hadde truffet på Dansk grunnfjell båten var tett to om bord og vi hadde det bra, men  kom ikke av flekken.

Damen skulle sjekke, etter få minutter kom damen tilbake og ba meg gå til kanal 12 så ville

 MVH 901  kalle meg opp og spurte igjen om vi hadde det bra fremdeles.

Etter noen minutter ble jeg ropt opp av  MVH 901  som sa at de var 30 min unna.

Skjenket opp en kaffe og satte meg på dekk noen båter på vei hjem var veldig opptatt av å studere kartet og hilste ikke..

En Danske seiler lurte på om jeg trengte hjelp, jeg takket for tilbudet og sa hjelpen er på vei.

Så MVH 901 stoppe opp en 3/4 mil unna og satte ribben på vannet.

Og vips så var de der 4 mann i ribben og spurte om vekt og kjøltype forslag fra broen på MVH 901 var et fall og vippe meg på siden hadde sikkert godt bra det.  

Vi falt ned på løsningen om å forsøke og å dra meg av  pluss  min motor først.

Hadde gjort klar hanefot fra begge kryssholt og lang trosse  de  strammet opp og jeg starter og bakket og bakket så kom det et par bølger og vi sklei av.

Spurte om hva dette kostet, den første er på huset og god tur videre var svaret, humor i i de karene.

Kunne bare bukke og takke og fortsette  turen til Heiligenhafen   en litt disig dag.

Her etter endt oppdrag og ribben skal ombord.

1811959208_MarinenDSCN0260.JPG.e9d0befe18e3d26a63d2a13c244557f6.JPG

Tanker Spitit var eneste hinder på overfarten der hun kom sigende i 6 knop.

1100733081_TankerSpitit1IMG_0230.JPG.d63f0fb68c3ad6f099e6ece9b0143f78.JPG

 

 

 

Roger jo

Roger jo

Etter 10 år i  Danske farvann  skjedde det  og myten om at Danmark  er "sand" er en myte.

Må ha blitt litt sløv av dybder opp 5-6 m og litt treg med å få båten tilbake på kurs så på loddet 4,5m og la litt BB  da det smalt og bråstopp....4 knop til 0 på 5 m.

 

Det jeg kjørte  meg godt oppå var reine grunnfjeldet, artig 3m på baborside  og 1 m kalkstein på styrbord og bom fast.

Etter å ha sjekket  at båten var tett, gjorde jeg et par forsøk på å bakke meg av med å ta ut alle de 100 hk Forden hadde å by på.

Holdt på å ta Havnefogden på ordet å tømme 180l septik  fra tanken i baugen for å lette på Presset, men slo det vekk.

Forsøkte med Lyngby på arbeidskanalen etter et par opprop fikk jeg svar av en hyggelig dame.

Fikk fortalt at jeg hadde truffet på Dansk grunnfjell båten var tett to om bord og vi hadde det bra, men  kom ikke av flekken.

Damen skulle sjekke, etter få minutter kom damen tilbake og ba meg gå til kanal 12 så ville

 MVH 901  kalle meg opp og spurte igjen om vi hadde det bra fremdeles.

Etter noen minutter ble jeg ropt opp av  MVH 901  som sa at de var 30 min unna.

Skjenket opp en kaffe og satte meg på dekk noen båter på vei hjem var veldig opptatt av å studere kartet og hilste ikke..

En Danske seiler lurte på om jeg trengte hjelp, jeg takket for tilbudet og sa hjelpen er på vei.

Så MVH 901 stoppe opp en 3/4 mil unna og satte ribben på vannet.

Og vips så var de der 4 mann i ribben og spurte om vekt og kjøltype forslag fra broen på MVH 901 var et fall og vippe meg på siden hadde sikkert godt bra det.  

Vi falt ned på løsningen om å forsøke og å dra meg av  pluss  min motor først.

Hadde gjort klar hanefot fra begge kryssholt og lang trosse  de  strammet opp og jeg starter og bakket og bakket så kom det et par bølger og vi sklei av.

Spurte om hva dette kostet, den første er på huset og god tur videre var svaret, humor i i de karene.

Kunne bare bukke og takke og fortsette  turen til Heiligenhafen   en litt disig dag.

Her etter endt oppdrag og ribben skal ombord.

1811959208_MarinenDSCN0260.JPG.e9d0befe18e3d26a63d2a13c244557f6.JPG

Tanker Spitit var eneste hinder på overfarten der hun kom sigende i 6 knop.

1100733081_TankerSpitit1IMG_0230.JPG.d63f0fb68c3ad6f099e6ece9b0143f78.JPG

 

 

 



×
×
  • Create New...