Roger jo
Heiligenhafen en liten by med ca 10 000 innbyggere kunne hvert Dansk men etter folkeavstemmningen i 1920 ble det Tysk og den nordlige delen av Schleswig (Nordslesvig og Sønderjylland) kom tilbake under dansk styre. Og kjent for tre store supermarkeder Calle, Nielsen Discount og Fleggaard ca 2 km fra havnen.
Syklet opp til Calle en dag og fylte opp handlekurven på vei til kassen var det 40 Svensker med 1 og 2 Trillevogner med overlast før meg til kassen så jeg satte kurven fra meg og gikk, den bussen får overlast.
En kasse av den ølen hadde holdt en stund ..........................
Havnen oppe ved sentrum er det plass til over 1100 båter på 15 brygger.
Binnensee og utkanten av Heiligenhafen med den stranden og Wassersportcenter Heiligenhafen til venstre.
Sentrum er et par steinkast fra havnen og i gamlehavnen er det ikke fisk får jeg finne på noe annet. tyskerne er gode på gjenbruk .
Vi fikk vinddreining til nordøst og havnen ble okkupert av små mygg i følge de som er vant med de, så sugde de ikke blod.
Greit at havnen har flere hjertestartere, men skap med munnbind hadde hvert tingen, selv Tyskerne sluttet å snakke nå går det på nikk.
En kunne faktisk følge svermen. Fulgte skyen i utkanten og traff på et idyllisk sted mulig dette er klekkeriet, en oase i byen.
Ble tørst av myggen, vann hullene på torget var mygg-fri og det mørke ølet smakte.
Alle laugene har sin"maistang" på torget.
Disse laugene er i byen.
Rådhuset på torget.
Er vant til en skinnpute som en kan lene en sliten panne på, når ølet skal ut.
Men denne tar kaka, mulig et er for å få deg nærmere skåla, men treffprosenten ble elendig, etter sølet å dømme. måtte redigere da damen med ballen er for sterk kost for Baatplassens sarte lesere,
Kvoten er fylt.