Figaro Startet 17.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 17.Juni.2015 Hei, båtfolk! Er det noen som har en gammel (ca 20 år) Shipmate VHF som ikke lenger blir brukt?? Jeg trenger en mikrofon til denne, da min ikke lenger funker, og å reperere den koster mer enn en ny VHF (Selvom det bare er å lodde 3 små ledninger inne i pluggen) Men jeg er såpass nostalgisk at jeg heller vil ha den gamle, som er et kvalitetsapparat, og som "hører til" båten. Det er en VHF med to mikrofoner, og det er den jeg bruker ute på akterdekk som er blitt taus. Jeg betaler selvf. en "riktig sum" hvis noen har en å selge. Alternativt hvis noen har utsyr til å lodde noen bittesmå ledninger til sine fester inne i pluggen i enden av ledningen. Betaler for dette også. Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Murphy's law Svart 17.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2015 Har du bilder fra mikrofon? Eg har reparert en gammel Hocøm mikrofon selve og funker bra nå. Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post
Gunga Din Svart 17.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2015 ligger ett par 8100 på Blocket, hvis det er den modellen ? fann ikke noen 8300 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Figaro Svart 17.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2015 Gunga Din, det er en mod. 8100, men jeg finner den ikke på Blocket-------kan du forklare hvordan jeg finner fram? Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Gunga Din Svart 17.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2015 http://www.blocket.se/hela_sverige?q=shipmate&cg=1080&w=3&st=s&c=&ca=15&is=1&l=0&md=th se på de ulike......... i en annonse der låg det en komplett til 500 kr men den var solgt Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Jangul Svart 17.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2015 Min ser akkurat ut som den Gunga linker til...er den værdt noe?:) i full drift....vel...har ikke SRC og tenkte jeg kunne prøve å få noen kr for den å kjøpe en ny bærbar... Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 17.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2015 Tiden løper fra deg. Nå er det digital VHF, som er inn. For å kunne bruke en slik moderne innretning må du ha SRC, short range certificate. Moderne radioutstyr har sine fordeler, glem Shipmaten, om du ikke har tenkt å åpne museum ombord. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Jangul Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Jada...den skal ut :) men må først få SRC...I mellomtiden må jeg innrømme at jeg har slått den på og lyttet.... Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 ......den å kjøpe en ny bærbar... ikke kjøp bærbar, du har en stasjonær, er båten stor nok som din er, så bør 'første-VHF'n vare stasjonær, sen kan du ha en bærbar i tillegg som komplement. min mening Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Figaro Svart 18.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Tiden løper fra deg. Nå er det digital VHF, som er inn. For å kunne bruke en slik moderne innretning må du ha SRC, short range certificate. Moderne radioutstyr har sine fordeler, glem Shipmaten, om du ikke har tenkt å åpne museum ombord. Kanskje jeg kjøper en moderne bærbar som ekstra VHF, men jeg beholder museumsgjenstanden og vil gjerne at den virker som den skal. Vi har jo også noe som kalles "Sailormenigheten" her på BP, og det er vel også nokså nostalgisk, uten (di)stress og SRC Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Mulligan Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Vi har jo også noe som kalles "Sailormenigheten" her på BP, og det er vel også nokså nostalgisk, uten (di)stress og SRC Jeg tilhører sekta. To stk. Sailor. Den ene med DSC og hele pakka. RT4822. Den andre er den VHF som er produsert i størst antall over en periode på 20 år. RT2048. Begge er analoge. Ellers kan de ikke snakke med kyststasjon. FM. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Jeg tilhører sekta. To stk. Sailor. Den ene med DSC og hele pakka. RT4822. Den andre er den VHF som er produsert i størst antall over en periode på 20 år. RT2048. Begge er analoge. Ellers kan de ikke snakke med kyststasjon. FM. Hva mener du men at de digitale ikke kan snakke med kyststasjon? Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Har tre Sailor apparater jeg. To RT 2048, og fikk tak i en RT 2047 her om dagen som er levert inn til service og justering. RT 2048 kom i 1987-88 og ble produsert helt til 2011. Det borger om god konstruksjon og kvalitet Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Gunga Din Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Shipmate 8300...har vel DSC hvis jeg husker rett, eller noen versjon av den Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 RT 2047 her om dagen Aha. Full duplex. Shipmate 8300...har vel DSC hvis jeg husker rett, eller noen versjon av den Jepp. Og ATIS. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.