Jump to content

Eldre Shipmate VHF

Figaro

Recommended Posts

Hei, båtfolk! Er det noen som har en gammel (ca 20 år) Shipmate VHF som ikke lenger blir brukt?? Jeg trenger en mikrofon til denne, da min ikke lenger funker, og å reperere den koster mer enn en ny VHF :sad: (Selvom det bare er å lodde 3 små ledninger inne i pluggen) Men jeg er såpass nostalgisk at jeg heller vil ha den gamle, som er et kvalitetsapparat, og som "hører til" båten. :yesnod:  Det er en VHF med to mikrofoner, og det er den jeg bruker ute på akterdekk som er blitt taus. Jeg betaler selvf. en "riktig sum" hvis noen har en å selge. Alternativt hvis noen har utsyr til å lodde noen bittesmå ledninger til sine fester inne i pluggen i enden av ledningen. Betaler for dette også. :cheers:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Tiden løper fra deg. Nå er det digital VHF, som er inn. For å kunne bruke en slik moderne innretning må du ha SRC, short range certificate. Moderne radioutstyr har sine fordeler, glem Shipmaten, om du ikke har tenkt å åpne museum ombord.

Kanskje jeg kjøper en moderne bærbar som ekstra VHF, men jeg beholder museumsgjenstanden :giggle:  og vil gjerne at den virker som den skal. Vi har jo også noe som kalles "Sailormenigheten" her på BP, og det er vel også nokså nostalgisk, uten (di)stress og SRC :lol:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Vi har jo også noe som kalles "Sailormenigheten" her på BP, og det er vel også nokså nostalgisk, uten (di)stress og SRC :lol:

Jeg tilhører sekta.

To stk. Sailor.

Den ene med DSC og hele pakka. RT4822.

Den andre er den VHF som er produsert i størst antall over en periode på 20 år. RT2048.

Begge er analoge. Ellers kan de ikke snakke med kyststasjon. FM.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...