Jump to content

Edit History

Vosso63

Vosso63

Omsider er toppen(e) klar til montering. Dysene er levert inn, de virka ikke optimalt, så dermed blir spissene skifta og dermed skal alt være klart. Om ei stund. I morra skal jeg få på plass toppene om ikke anna, så dagen har vært tilbragt i taushet over bildene av demonteringa. Det er om å gjøre at alt er på plass. Et rør, T-forma, med to ender opp gjennom toppen, dukker stadig opp på bildene. Det må vel være ventilsmørerør, og var der da toppen ble lirka av (med luftkjøler og vanntank og alt påmontert). Skal det settes på plass før jeg skrur på toppen? Eller får jeg tredd det i etterpå, med veivhusluka av og ingen andre rør montert?

58f91ec61a6d2_Messingrr.JPG.047c59afc260ee8014f6a18535e7e88e.JPG

Røret med de to toppene med skruer på opp fra veivhuset etter at toppen(e) er fjerna. 

DSCN1195.JPG.b66192fdb37d19d8aaf67010dbeb57de.JPG

Her kommer rørene opp ved vippearmene.

Jeg antar at ventilløfterne kan puttes i etter at toppen er på plass. Er det noe annet jeg skal huske på?

Vosso63

Vosso63

Omsider er toppen(e) klar til montering. Dysene er levert inn, de virka ikke optimalt, så dermed blir spissene skifta og dermed skal alt være klart. Om ei stund. I morra skal jeg få på plass toppene om ikke anna, så dagen har vært tilbragt i taushet over bildene av demonteringa. Det er om å gjøre at alt er på plass. Et rør, T-forma, med to ender opp gjennom toppen, dukker stadig opp på bildene. Det forstår jeg ikke hva er. Det må jo ha noe med oljinga å gjøre, og var der da toppen ble lirka av (med luftkjøler og vanntank og alt påmontert). Skal det settes på plass før jeg skrur på toppen? Eller får jeg tredd det i etterpå, med veivhusluka av og ingen andre rør montert? Er det noen som kan forklare meg hva det er?

58f91ec61a6d2_Messingrr.JPG.047c59afc260ee8014f6a18535e7e88e.JPG

Røret med de to toppene med skruer på opp fra veivhuset etter at toppen(e) er fjerna. 

Jeg antar at ventilløfterne kan puttes i etter at toppen er på plass. Er det noe annet jeg skal huske på?

• Create New...