Vosso63
Dinamo skrev for 9 timer siden:Fantastisk godt arbeid
Eg har ein følelse av at du krysser fingra for eit svar frå meg, her
1. Hjertelig takk!
2. Ja, du har rett! Om det ikke er mange som svarer, kanskje fordi jeg skriver så mye sjøl, svarer i hvert fall du! Det er slik denne båtdraumen min lever videre. Nei, turteller er ikke noe must. Jeg ser på den om jeg har den, men ser vel langt oftere på temperatur, mens jeg lytter etter om sabben har det bra. En merker jo om det er misforhold mellom turtall og stigning, eller som i mitt tilfelle; må lære det. Hadde den svakeste av disse (16) og har fått den sterkeste (30), så den skal jo kunne gå på lavere turtall. Båten gikk 7,5 knop for fullt og 5,5 knop ved halv fart. Nå blir det vel 7,5 og 6. Turtelleren i den gamle rauk (firkantvaier) reint fysisk for lenge sida. Hørsel og luktesans er i grunnen like greie sensorer.
Så det hullet ved ferskvannpumpa er hullet til oljetrykksmåleren, altså? Må den kjøpes hos Sabb, eller er det også noe en kan få utenom? Det er kanskje et bra bruktmarked?
I dag har jeg gjort meg ferdig med hardwaren på sabben og har rydda og støvsuga før jeg starter med kabler, styrevaiere, strøm og slikt snacks. Får kombinere det med tetting av dollbord og slikt.