Jump to content

Edit History

Vosso63

Vosso63

Humminbird. Jeg har en enkel Hummminbird som bare fungerer som ekkolodd, altså en gammal ukomplisert. Den kabelen som går til giveren er intakt med kontakt i begge ender. På den andre kabelen (1,5m), som sørger for strømforsyning (?), er det en svart ledning som ser ok ut, men en liten rød ledning som ser helt naken og dysfunksjonell ut. Jeg antar at dette er "+", og at den må få "+"- strøm fra ett eller anna sted. Den er syltynn, slik som en finner i data-verdenen. Kan jeg avisolere den og kople den rett i "+" skinna, eller skal strømmen transformeres først? Er det noe som mangler. 

Vosso63

Vosso63

Hummingbird. Jeg har en enkel Hummmingbird som bare fungerer som ekkolodd, altså en gammal ukomplisert. Den kabelen som går til giveren er intakt med kontakt i begge ender. På den andre kabelen (1,5m), som sørger for strømforsyning (?), er det en svart ledning som ser ok ut, men en liten rød ledning som ser helt naken og dysfunksjonell ut. Jeg antar at dette er "+", og at den må få "+"- strøm fra ett eller anna sted. Den er syltynn, slik som en finner i data-verdenen. Kan jeg avisolere den og kople den rett i "+" skinna, eller skal strømmen transformeres først? Er det noe som mangler. 

Vosso63

Vosso63

Garmin. Jeg har en enkel Garmin som bare fungerer som ekkolodd, altså en gammal ukomplisert. Den kabelen som går til giveren er intakt med kontakt i begge ender. På den andre kabelen (1,5m), som sørger for strømforsyning (?), er det en svart ledning som ser ok ut, men en liten rød ledning som ser helt naken og dysfunksjonell ut. Jeg antar at dette er "+", og at den må få "+"- strøm fra ett eller anna sted. Den er syltynn, slik som en finner i data-verdenen. Kan jeg avisolere den og kople den rett i "+" skinna, eller skal strømmen transformeres først? Er det noe som mangler. 

• Create New...