Vosso63
Hei Ole! Koslig at du følger med! Det har vært en slik sommer som en både ønsker å glømme og ikke klarer å dytte vekk fra minnet. I slutten av juni fant jeg ut at det ble å drive egosentrismen for langt, å holde på med dette de dagene det faktisk var sommer. Dermed brukte jeg noen dager på å rydde rundt, oppi, under og ved båten. Alt av godt virke, vesentlige redskaper og reservedeler er pakka ned og stæsja overalt hjemme, der jeg fant plass. Når familiens felles ferietid er gjennomlevd, returnerer jeg til Vosso. Det hadde vært artig å hatt henne på sjøen, men all den tid det stadig regner, stadig er kjølig, og som i dag, blåser, er jeg glad jeg ikke har lekkasjer å tenke på også! Det gjenstår alt av det morsomste, sjølve tilpasninga av båten til mitt bruk. Altså innredning til livsopphold på sjøen, fasiliteter til allmenn hygiene og generell kos, sikkerhet, og sjølsagt; til fiske. Vi er kommi hjem etter Nordnorgeferie per dieselbil og skal vel ha oss noen familiedager med fokus på å få sol på kroppen utenom armer og ansikt, grasklipping og anna domestisk syssel.
Båten ligger fint, med skroget eksponert for både regn, blæst og tørke. Det ser ut til at jeg må legge hulkil med Farm under absolutt alle borda (sprekkene under klinken). Jeg har ikke satt på zinkanoder heller, men trur det får bli enkelt - altså bare litt hist og pist tilknytta det lille som er av metall under. Et par nye sprekker har dukka opp etter at jeg retta opp båten (la henne i 1 grad mot styrbord mot 5 grader babord slik hun lå i tre år) Mulig også at jeg legger på et lag med ny hvit maling innvendig i skroget over dørken.
Så skal hun ut. Kanskje 1.august? Da pleier det å være fint vær nesten samme hva slags sommer det er. Det er bursdagen min, så det veit jeg med sikkerhet. Et år, for snart tjue år sida, gikk vi i åpen skjermsnekke over Hjeltefjorden, inn et smalt sund og rakt ut i havet, iført kortbukse og nothing else (og den tilsvarende feminine utrustninga). En kan alltid håpe på noen fenomenale hundedager! Deretter kommer resten av august, september og en halv oktober, før høststormene er der igjen. Mye tid igjen til sommer og sol.
Sommerferiemodus 28.6.17 Rydda og kosta. Klart til siste innspurt i slutten av juli.