Vosso63
Akk ja! Nå har jeg lagt kabal og rusla rundt huset for å gjøre meg opp ei meining om hvor mye som må gjøres her hjemme. Forholdet mellom husstell og båtstell ligger i et så grelt leie at om det ble angitt i tall, og en, fordi en ikke fikk gjort noe særlig anna, og/eller fornuftig, måtte regne det om til desimaltall, måtte en ha trykka på "plasser etter komma"-knotten.
Det gror att. Malinga flasser. Takrennene er fulle. I uthus og -rom ligger båtgreier konsekvent oppå hage- og hus-greiene, i hopetall, slik at lysta svinner enda mer av det.
I tillegg har en nærstående slektning tatt sjansen på å bruke påhengsen med ikkeapprobert drivstoff. Dermed må lovgivende, utøvende, men altså verken dømmende, kjeftende eller aggressivt teende, myndighet ned og dra faenskapet av jolla, få den på land, kjøre den i trillebår opp, skru opp det som kan skrus opp, låne vedkommende synders hårtørker (kanskje slippe en dråpe drivstoff i gitteret foran), og sånn. Fordi en annen av utøvendes nærstående slektninger skal fiske lyr, eller makrell, eller torsk, eller hva vi nå får, med pappa.
Foreløpig drikkes det kaffe, mens jeg undrer meg på om jeg skal slutte å prate om meg sjøl og båten min, eller bli fornærma sammen med noen andre gamle gubber og slenge inn en sjuk melding på vannscootertråden eller noe om sjøvett, knop eller promillegrenser.
Nei. Jeg trur jeg skal klare å dra fram gressklippern, om ikke anna.
Eller en hagestol. De stoffløse har stått ute hele sommern.
Eller noe slikt.
Jaja.
Båten?
Joda, den ligger der den. Nypåtrekte presenninger dekker sånn passe det som skal lakkes oppatt.
Jeg har ikke fri i dag. Fruen er i helsevesenet. Der jobber de på ugunstige tidspunkter til ugunstig lønn i en ugunstig stillingsprosent.
Sånn ja! Litt surt oppgulp slik på slutten gjorde seg!
Hvor gjorde jeg av hekksaksa?