Vosso63
Da rakk jeg å få innkapsla Vosso før jul! Jaggu ikke verst i dette skitværet! Nå har jeg brukt all min kløkt på å lage et båtforma aerodynamisk hus med takhøyde, og trur det skal stå støtt og tett til det skal rives ned att utmed påsketider. Bare det er koslig og litt rommelig inni der, skal det nok la seg gjøre å få til noe. Det virker sjølsagt fullstendig vanvittig å bygge noe slikt inneklemt på en båtparkeringsplass, for så å demontere hele greia i begynnelsen av april! Nå er jeg jo en gang slik laga at jeg må gjøre det solid om jeg først gjør noe, og kanskje er det ikke dumt med en viss deadline? Det skal nå bli artig å begynne inni der, når båten endelig får tørka litt opp!
PS Jeg ser at jeg trudde, 6.desember, at det skulle ta ei uke! Det tok visst to. Jeg får skylde på været! Noe mer mistrøstig, mørkt og stusslig enn disse strøka på Vestlandet, trur jeg ikke finnes. Der sola har dalt ned under horisonten har de i det minste litt snø til opplysning. Her er det svart og vått. I heldekkende oransje Aalesund-habitt og slagstøvler er det ikke mye lystelig julestemning... DS
Det er satt av godt med mønehøyde til ombygging av styrehuset (og kanskje prøving av kalesje?). Det er også mulig jeg lager en ekstra himling og ei slags indre kasse rundt ombyggingsområdet om det blir for kaldt for epoksy.
Akter blir det nesten for mye luft, men håper å få plass til både materialer og slikt som skal av og på att, mens jeg bygger.
Det er ikke store klaringa på sida, men dette er da også på midtlinja til naboens territorium...