Vosso63
Trådstarter har vært i dvale fram til slutten av februar og i sjølvalgt destabiliserende isolasjon sida dess. Dermed var trådstarter i et elendig lune sjøl før predestinert båtutsetting. Heldigvis har Båtforeninga, som har mange medlemmer av hankjønn i aldersgruppa 65+, forståelse for Trådstarters ymse dilemmas, slik at Trådstarter, etter mange og tunge overveielser, har begynt nedrigging av presenningshus. I dag har han, heretter kalt jeg, påbegynt dette arbeidet, og har derfor starta båtåret 2020 i dag. I dag har det vært sol og ikke så fryktelig kaldt. Det var det i og for seg heller ikke i desember, januar, februar, mars og halve april. Men vått.
Jeg kjenner at jeg er i ferd med å bevege meg sakte, men sikkert, fra en lummer plass inne i huet, og lenger og lenger utover i fingra.
Når båten, akk for et deprimerende skue, er forskjøvet femti meter sørvest, og ut av den travle banen til mine havsøkende venner med glassfiberskrog, skal jeg starte oppatt. Om og når jeg har tid.
Trådstarter, jeg, er i risikogruppa for kortvarig og heftig møte med SARS-CoV-2, og har derfor vært henimot vegetativ i perioder, sammen med et barn i kategorien særskilt omsorgstrengende, og en hustru opptatt i et hardtarbeidende helsevesen.
Alle, både Trådstarter, hans hustru og hans barn, samt den delen av trådstarteren som stadig sitter på et lummert sted inne mellom hypothalamus og barken, veit at det hjelper å få klemt seg på plass under eller i båten med redskaper og møkkete klær.
Så da gjør jeg nok det, brått og uventa.
Klemmer meg inn i båten og blir sittende ei stund, mens jeg kommer meg på plass att. Både inn- og utvortes.
PS
Vosso skal flyttes, på land, på lørdag, med påmontert presenningshus, uten presenning.
DS