Vosso63
Nero II skrev 38 minutter siden:Selv har jeg fått beskjed om at jeg har fått kreft. Siden de ikke har kommet igang med behandling og alt er i sin spede begynnelse, lever jeg som før, men med den samme erkjennelsen: Det er noen ting som er viktigere å bruke tiden til.
Ja, Nero II, tråden min, med alle dens distraksjoner og påhitt, får følger, og følgere, i forhold til det meste som vedgår oss. Livet er pussig og spiller oss de merkeligste puss, fra de høye toppene tidlig i karrieren til de djupe dalene en skal forsere seinere. Kreft er noe drit, for å si det mildt. At blodårenettverket begynner å rakne og stoppe seg til er heller ikke noe en klarer å mestre reint emosjonelt og rasjonelt, sånn på strak arm.
Det har jo blitt slik, om Båtplassen er aldri så googlesøkbar og åpen for en hvilken som helst å lese i, at jeg ikke gidder å holde det tilbake.
Jeg har etablert meg her, og tråden handler i all hovedsak om båt, båtmotor, trevirke, løsemidler, lim, maling, lakk og alskens dippedutter. En finner stort sett alt som angår gamle trebåter, men også mye som angår gamle trebåteiere, eller gamle trassige livsglade båtfolk.
I motsetning til andre sosiale medier, der det enkelt flåses bort, eller netttroll surrer seg inn, eller hvem som helst kan finne på å meine noe ubehagelig, er denne prosjekttråden blitt en plass der en kan skrive slikt - uten å bli flau av det, eller høste utallige velmeinte emojies. Her skriver vi ord. Fordi ord er det eneste vi egentlig forstår. Og bilder, sjølsagt, av båter og treverk.
Det er mulig å drive på med meiningslaushet og vite det, og samtidig føle glede ved det, fordi det er basert på noe ordentlig. Jeg har valgt Vosso framfor LHL sitt kurs i livsmestring. Trimmen får jeg ved å klatre ned fra skroget på ene sida, løpe rundt på andre sida og klatre opp der, dytte til fronten 22mm, klatre ned att og så opp på andre sida og dytte det 12mm tilbakatt. Det er totalt håplaust i et tidsregnskap å bruke så mye tid på å gjøre alt sjøl, men ekstremt tilfredsstillende å få det til.
Klart jeg ønsker deg all lykke i hele verda, og sannsynligvis står du han av!
I mellomtida, mens trusselen henger der, kan du jo også tenke på hvordan det er å være til. Det er ikke alle som får tenkt den tanken helt ut, på ordentlig, asså!
Sjøl hadde jeg gjerne sett at kroppen var av langt høyere kvalitet, at den hadde snekkerkvalitet og ikke bare fose palleplanker, men når det er som det er, kan en jo tenke litt på det og. Og i et så fantastisk land som vårt, er det jo høyst betryggende å ha et oppegående og effektivt helsevesen gratis tilgjengelig. Far min døde av akkurat det jeg surrer med da han var så gammal som jeg er nå, for 32 år sida...
Og til @Vidar F.H. får jeg takke for at du la merke til det! Jeg avsto fra ytterligere surpomp-kommentarer om vår tids sløsing - noe jeg sjølsagt kunne skrive metervis om. Din bemerkning om at andres sløseri er vårt overflødighetshorn, er jo en langt bedre innstilling. Jeg kjøper den!