Jump to content

Edit History

Vosso63

Vosso63

Jeg må jo bare jobbe som en tulling mens ånden og kjødet funker! Heiv meg resolutt over de dekkede veggene og karva ut passe store hull til å få rutene inn i. Det går jo rimelig raskt med el-sag om en tenker at det kan slipes til etterpå. Variasjonene i virke og tanker om å forlenge "springet" med teak-, mahogny-, eller eikelister, gjør at jeg kan bevege meg hurtigere framover. Nå som det grøvste er på plass - etter halvannen arbeidsdag - kan jeg få på plass takborda. Kanskje blir det vær til å male dem hvite på "nedsida" før jeg skrur dem fast? Jeg trur det vil gjøre seg med hvit himling og forholdsvis store vinduer. I det minste funksjonelt.  

1969371256_Vossomars29innsidestyrhussb.JPG.274907af628da1dd05a542cd5d5cceae.JPG

Jeg har laga ganske store hull å legge rutene inn i. Den nedre kanten skal jeg muligens heve, og bue tilsvarende taket. Aktre delen av veggen får jeg krumme til når taket er på plass.

2025312055_Vossomars29innsidestyrhusb.JPG.e0292ef62ff7eb48dc801feda51945b9.JPG

Jeg skal bruke av overskuddet med mahognyrester og kle veggen inn mot styrekonsollen. Kanskje lager jeg en slags vinduskarm der også. 

792509908_Vossomars29styrhusutvsb.JPG.adb08bddd4d0b651daa9114729088b76.JPG

Det er altfor trangt inni teltet til at jeg kan få noen følelse av hvordan det blir, men ideen er å bryte monsteret utenom den gamle buen. sannsynligvis legger jeg ei  (pynte-)list under vinduene. Denne skal gå under taket på kabinen og slik lage en lang linje. Om jeg buer den ned, eller skjærer til noe ned til vaterbordet, har jeg ikke bestemt ennå. 

Vosso63

Vosso63

Jeg må jo bare jobbe som en tulling mens ånden og kjødet funker! Heiv meg resolutt over de dekkede veggene og karva ut passe store hull til å få rutene inn i. Det går jo rimelig raskt med el-sag om en tenker at det kan slipes til etterpå. Variasjonene i virke og tanker om å forlenge "springet" med teak-, mahogny-, eller eikelister, gjør at jeg kan bevege meg hurtigere framover. Nå som det grøvste er på plass - etter halvannen arbeidsdag - kan jeg få på plass takborda. Kanskje blir det vær til å male dem hvite på "innsida" først? Jeg trur det vil gjøre seg med hvit himling og forholdsvis store vinduer. I det minste funksjonelt.  

1969371256_Vossomars29innsidestyrhussb.JPG.274907af628da1dd05a542cd5d5cceae.JPG

Jeg har laga ganske store hull å legge rutene inn i. Den nedre kanten skal jeg muligens heve, og bue tilsvarende taket. Aktre delen av veggen får jeg krumme til når taket er på plass.

2025312055_Vossomars29innsidestyrhusb.JPG.e0292ef62ff7eb48dc801feda51945b9.JPG

Jeg skal bruke av overskuddet med mahognyrester og kle veggen inn mot styrekonsollen. Kanskje lager jeg en slags vinduskarm der også. 

792509908_Vossomars29styrhusutvsb.JPG.adb08bddd4d0b651daa9114729088b76.JPG

Det er altfor trangt inni teltet til at jeg kan få noen følelse av hvordan det blir, men ideeen er å bryte monsteret utenom den gamle buen. sannsynligvis legger jeg ei  (pynte-)list under vinduene. Denne skal gå under taket på kabinen og slik lage en lang linje. Om jeg buer den ned, eller skjærer til noe ned til vaterbordet, har jeg ikke bestemt ennå. 

• Create New...