Vosso63
Ja, det er rart med det @Nero IIog @Grufolf! Det hjelper å komme i gang, og det smigrer at folk fremdeles trur det er liv laga! I dag har jeg vært rundt omkring og sett litt. Ettersom jeg passerte den lokale bomringen kunne jeg like godt gjøre det. Se, altså. Det ligger jo båter rundt omkring, med detaljer en kan ta med seg.
Hartveit Butikk i Olsvik eksisterer fortsatt, og har all den kompetansen som behøves om en (jeg) ikke får helt til utfresinga. Der kan jeg få pakninger til både innsetting av vinduer og kamuflasje av urein tilskjæring. Jeg har også måttet kjøpe ny Bosch båndsliper ettersom den forrige har begynt å gå skeivt. Trur ikke den gamle har lenge igjen etter 7 slitsomme år, men kjøpte grønn på nytt. Varer den 7-8 år er det likevel penger spart.
I dag har jeg egentlig bare laga et lite stykke å felle inn.
Hvorfor jeg gjør det, og ikke bare tar vekk det gamle, kan du spørre om!
Det er mest for å beholde særpreget. Linjene som sitter att i styrhusveggen av 2011 er overført fra den gamle (1963). Kanskje kan det bidra til å gi båten de linjene den mister?
Egentlig bare tull, men slikt en kan kaste bort dyrebart, solrikt, aprilvær med...
Nå kan jeg nok få starta tidligere i morra, og få slipa meg framover mot kabinveggen. Skal nok smette inn mer, og hive på tettinger med ymse gummi på tube a la Sikaflex og Simson. Det viktigste er at det blir tett, om jeg nå må ha dobbel vegg flere steder.
Fryktelig mye styr bare for å få tetta mellom noe gammalt og noe nytt. Det nye bordet som kommer ned starter oppe på styrhustaket og er en del av "linjenettet". Det må jo pjåtes på med fuge/nate-stoff, men på avstand kan det jo bli fint!