Vosso63
Ja, Ida Marie III, jeg begynte jo arbeidet med epoksy med et besøk i Dolviken. Fikk mengder av god kunnskap og en eksklusiv gjennomgang av arbeidet der nede. Det er jo flytende flygler de lager, men prinsippene er jo de samme. Der går det sjølsagt i fat og ikke i små metallbokser. De hadde sjølsagt bare til seg sjøl, og overlot meg til det private. Men tanken var jo skapt: Det er litt sånn som med aceton til industri og neglelakkfjerner i flakong til feminine tånegler. Samma stoff men eksponentielt forskjellige prisnivåer.
Nå trenger jeg jo ikke et fat, så jeg benytta meg av tråden som Ruffen54 tipsa om. Har foreløpig kjøpt duk og slikt, sida jeg har litt av både herder og resin, så får jeg se hvor lang tid de bruker på å levere.
I dag har jeg vært på handletur hos Norebo i Åsane. De har 4mm bjørkefiner - som de fleste trelasthandlere, men også snekkerkvalitet av furu, samt både eik, ask, lønn, bjørk og anna snadder (valnøtt, mahogni, og sånt). Veit ikke om jeg egentlig har bruk for anna enn eikelist (9x21) og furu (1"x4"), men det ligger i dilla og manien å ta slike turer, lukte på, ta på og studere på om en noensinne skal ha noe slikt. Er en avhengig er en avhengig. Jeg kjøpte også litt 2tom4 i super-kvalitet. Antar jeg kommer til å starte på innredninga mens taket skal herde/tørke/sette seg.
Funderer nå på om jeg skal lage listverket på sida av taket før jeg fester fineren og hiver på epoksy, eller om jeg legger lista på etterpå. Kan kanskje lage et utspring på sida, i tilskåret furu, og så legge ei list uttapå den igjen, til slutt. Det ble ikke bra da jeg gjorde det på kabinen. Avslutninga av duken festa seg ikke ordentlig på den lista jeg la ytterst på taket. Må tenke litt på det.
Heldigvis skreiv jeg ned, og la ved bilder, da jeg la tak sist. Alt ligger her i denne prosjekttråden. Av og til gremmer jeg meg over det, at jeg er så ekshibisjonistisk, men det er innmari fint å kunne bla tilbake og se hva jeg faktisk har gjort! (Og har vurdert å gjøre)