Vosso63
Det er jo sånn med Vosso og mai. Egentlig er det allright når en er der, og det er blitt litt varmere inni teltet, men det går jo ikke fort. Og når båtene som har liggi på land forsvinner ut en og en, eller mange og mange, og båter kommer opp for ei uke og går ut att, uten at en sjøl er i nærheten av det, synker futten.
Den siste uka har det ikke blitt uhyggelig mange timer i båten. Og det som skal gjøres går sakte. Taket er sparkla og nennsomt slipt. Jeg har begynt å tilpasse vinduene. Like treigt og pinsomt der. Livredd for å gjøre noe som er irreversibelt. Jeg orker ikke å rive og begynne på nytt att. Jeg har lyst til å slipe langt ned forut, slik at det ikke blir for firkanta, men veit egentlig ikke.
Planen er nå å tilpasse alle fire vinduer, og så slipe ned mesteparten av trevirket i styrhus og kabin, dollbord og vaterbord, samt bakkene akter og i baugen. Dette kan jeg gjøre mens det regner ute (beg. neste uke). Det er en god del epoksybehandling jeg må flette inn, men da må det ikke påvirkes for mye under herdinga. Det er jo denne kjemi-behandlinga som gjør at det tar tid. Jeg må få satt inn det meste med owatrol1 når varmen kommer. Taket over kabinen må også fikses på. Det er lekkasjer fra høla der rekkene er festa, og dem (rekkene) orker jeg ikke ta av. Altså må jeg prøve å legge noe rundt festene. Overgangen til styrhuset trur jeg at jeg bruker duk på, før epoksy-behandling.
Nei. Det er mye, men en har jo ingen andre valg...