Jump to content

Edit History

Vosso63

Vosso63

Det grøvste er på plass, og jeg må ta til med krydderet. Jeg har egentlig to biltema-solcelle-takvifter, som jeg antar kan brukes med 12V tilkobling også når båten er dekka med presenning vinterstid. Planen er å ha en over kabinen og en over det avlukket som inneholder dass. Nå har jeg ikke laga hullene i taket og må vurdere om jeg skal bruke en sterkere vifte i kabinen. Jeg kunne tenkt meg å ha vifte på kontinuerlig, stor, luftutskiftning. Er det noen slike, som kan anbefales? Lyd er ikke et vesentlig problem. Mye luft på største hastighet er viktigere. Jeg kan sjølsagt ha oppe døra akter og luka i front, men tenker meg situasjoner da dette vil skape mye ferskvann innendørs. 

Jeg skal installere vindusviskere. Jeg har et par slike små 12V, men også en stor "American Bosch" 24V. Jeg har montert en omformer i strømskapet så det er ikke et problem. Det er det derimot at jeg bare har motor og ingen arm+visker. Noen som veit hvor jeg får tak i slikt, og om det er noen merker som utmerker seg?  Den store viskeren skal stå over det store vinduet i front, det er derfor jeg har lagt et bredt bord over vindusrekka. Den (de) små skal monteres på de mindre, skrå. Viskere.JPG.0c03866714d824c8553eb46c763ef8c4.JPG

Vosso63

Vosso63

Det grøvste er på plass, og jeg må ta til med assesoriene. Jeg har egentlig to biltema-solcelle-takvifter, som jeg antar kan brukes med 12V tilkobling også når båten er dekka med presenning vinterstid. Planen er å ha en over kabinen og en over det avlukket som inneholder dass. Nå har jeg ikke laga hullene i taket og må vurdere om jeg skal bruke en sterkere vifte i kabinen. Jeg kunne tenkt meg å ha vifte på kontinuerlig, stor, luftutskiftning. Er det noen slike, som kan anbefales? Lyd er ikke et vesentlig problem. Mye luft på største hastighet er viktigere. Jeg kan sjølsagt ha oppe døra akter og luka i front, men tenker meg situasjoner da dette vil skape mye ferskvann innendørs. 

Jeg skal installere vindusviskere. Jeg har et par slike små 12V, men også en stor "American Bosch" 24V. Jeg har montert en omformer i strømskapet så det er ikke et problem. Det er det derimot at jeg bare har motor og ingen arm+visker. Noen som veit hvor jeg får tak i slikt, og om det er noen merker som utmerker seg?  Den store viskeren skal stå over det store vinduet i front, det er derfor jeg har lagt et bredt bord over vindusrekka. Den (de) små skal monteres på de mindre, skrå. Viskere.JPG.0c03866714d824c8553eb46c763ef8c4.JPG

• Create New...