Vosso63
I dag kom det en bort og lurte på om jeg så for meg ei utsetting snart. Det veit jeg jo ikke. Jeg styrer og strever og innimellom koser jeg meg. Men det er mye sliping, støvsuging, oljing, sliping, nating, skraping, støvsuging og slikt. Han spør alltid om det. Om jeg snart er ferdig, liksom. Det er ikke det jeg trenger nå.
Jaja. Det er folk bortom som syns det er fint og, det lille de kan se av båten. Det er fint! Det er slikt jeg trenger.
Det er jo en marina. Det er jo en plass for båter. En må ligge slike plasser i dag. Kan ikke slenge seg ut i graset, liksom.
Gamle Havnesjefen var bortom og slo av en prat. Det var nesten gildt! Han syns det blir fint. Det var gildt!
I dag har jeg olja (Owatrol D1) sb dollbord og aktre bakke.
Det skal regne i natt. Forre bakke er det nylagt natestoff på, så det håper jeg å få slipt i morra og kanskje lagt D1 på. Aktre bakke er dårlig. Halvparten av stavene er grå og døde. Jeg blanda Zar Kirsebærbeis i Owatrol D1 og beisa i vei. Brukte samme blanding, bare litt mer tynna på de to furu-dollborda på sb side. Det ser foreløpig ganske fargerikt ut, men dette vil jamne seg ut når sola får virka på det. Her skal intet være trehvitt, men gyllent, brunt og rødlig.
Jeg har smørt Sika-grunning alle steder jeg skulle kunne finne på å bruke limstoff, altså i alle mulige sprekker, samt alle vinduskarmer.