Vosso63
xr4ti skrev for 4 timer siden:Ellers smeltet hjerte mitt for dine ord om støttekontakter og det med å ta et valg om sette egne behov delvis til side for å hjelpe et menneske videre i livet. Respekt
![]()
Jaja, Jatakk! Det var nå mest for å kunne skrike litt om slik en bør skrike om. Offentlig. Båtplassen er søkbar, og det kan jo være greit at det ikke bare er promille- og fartsgrenser eller andre surpomperier en finner om en via google skulle dumpe ned på Båtplassen.
En kan jo få inntrykk av, stundom, at det er høyt, men trangt oppunder taket her noen ganger. Kirketårn er det. Høye og trange.
Jeg må jo også få komme med noen motforestillinger om, om folk undrer seg, åkker seg og lager seg teorier rundt, det at jeg bruker så utrulig lang tid på Vosso.
Vosso er asså langt mer enn en tilfeldig gammal dorri. For meg er det rein terapi. Jeg har radio, kaffetrakter og mengder av verktøy, trevirke, festemidler og kjemiske substanser fra aceton og epoksi til AT-Connection og vinterlim.
For sju år sida var jeg helt sikker på at det hadde rabla for meg, jeg fikk et anfall av "Panikkangst", som er sånn vi får ei god stund etter at noe vi ikke klarer å forstå blir erkjent. Etter å ha kvikna sånn passe til, fikk jeg råd om å snakke med noen profesjonelle. Altså andre enn kona mi, en tjommi eller Fastlegen. Altså kontakta jeg DPI med det for øye å brette ut faenskapet, få det analysert og så muligens miste status som fullt tilregnelig. (Jeg var stadig av den formeining at jeg ikke var i water). Etter 4 ganger a 2 timer disseksjon kom konklusjonen: Absolutt normal, alle reaksjoner var plausible og bortimot 100% sunne. Absolutt ingen tegn til psyko- eller nevro-ditt og datt. Så langt unna suicidal det er mulig å komme. "Gå i båten! Vær der! Slutt i jobben, den er det eneste som kan ta livet av deg."
Hva jeg har jobba med skal jeg ikke utbrodere, men at det har tatt på for en så ivrig, innstendig og iherdig fyr som meg, med et kanskje bittelitt voldsomt engasjement, skal ikke stikkes under en stol.
Det ble Vosso.
Det er ikke det som har redda livet mitt, men på sett og vis en stor del av forstanden.
Så sånn er det!