Jump to content

Edit History

Vosso63

Vosso63

Jeg har nytt ror, hele greia inkl hylse, kopi av det gamle, men mer solid og i nye materialer med omlag samme oks-tall. Fikk laga det hos en smed. Står beskrivi baki tråden her et sted. Har du PC finner du det lett! Kulten er, var, festa i "rorakslingen", "stakan" eller hva den heter (den loddrette i stål) med en skrue med firkanta hode inn i et slipt spor i akslingen. Skruem er av samme slag som de jeg har i flensen på akslinga. Ofte løsner den. Vurderer å bore hull for å få den lengre inn. 

På side 8 står det skrivi om det nye roret, som er laga på grunnlag av det gamle.

Vosso63

Vosso63

Jeg har nytt ror, hele greia inkl hylse, kopi av det gamle, men mer solid og i nye materialer med omlag samme oks-tall. Fikk laga det hos en smed. Står beskrivi baki tråden her et sted. Har du PC finner du det lett! Kulten er, var, festa i "rorakslingen", "stakan" eller hva den heter (den loddrette i stål) med en skrue med firkanta hode inn i et slipt spor i akslingen. Skruem er av samme slag som de jeg har i flensen på akslinga. Ofte løsner den. Vurderer å bore hull for å få den lengre inn. 

Vosso63

Vosso63

Jeg har nytt ror, hele greia inkl hylse, kopi av det gamle, men mer solid og i nye materialer med omlag samme oks-tall. Fikk laga det hos en smed. Står beskrivi baki tråden her et sted. Har du PC finner du det lett! Kulten er, var, festa i "rorakslingen", "stakan" eller hva den heter (den loddrette i stål) med en skrue med firkanta hode inn i et slipt spor i akslingen. Ofte løsna den. Vurderer å bore hull og få noe mer robust inn der. 

• Create New...