Vosso63
Jeg skal bare fortelle, dokumentere, hva som blir gjort, blir laga, blir satt på, blir installert. Det går i rykk og napp, hiv og heis, lår og fir, hit og dit. Alt anna dill står jeg over. Futten er på bånn, men det er greit å jobbe i båten, når jeg endelig får kara meg inn i teltet.
I går fikk jeg ordna sikring av de to sidebenkene og tilpassa bein.
Jeg har flytta beina til under tverrborda, samt satt dem på skrå og "stoppa" dem mot trestykker i dørken. Sikringa består av ei lekt/list som går fra bandet (spantet) ved dørken og opp til enden av benken. Den er festa i spantet med en fransk skrue og i benken med en trepropp i et utfrest felt. Uttapå det utfreste hakket har jeg ei lita list av teak, slik at benken verken går opp eller ned. Jeg veit at det festes ymse til benken under fart, så det er like greit å kunne låse den.
Jeg hadde nata lokket på kassa til stolen på bb, slipa lokkene, skrudde fast opplegg til stol, samt fikk festa den og ordna hengsler og lås.
Jeg er dermed klar til å finne et passende opplegg til stol sb framme, og så får jeg olje alt dette, før jeg starter på dørken inne.