Jump to content

Edit History

Vosso63

Vosso63

Jo! Fint med noen hyggelige tilbakemeldinger og tilrop! Nei, eikegreinene trur jeg jeg står over. Ikke at det ikke frister, særlig kanskje med en tur innover fjorden, men nå må jeg holde meg på den smale sti i øppna landskap, og prøve å avstå fra interessante ekskursjoner ut i underskogen. Det får gå i 1''4 og 2''4 - furu snekkervirke - til det fine, det jeg har av større ubearbeida bord, slikt som ligger i skogslagrene mine, og spe på med penere forskalingsmaterialer. Et av øyas trevarelagre har så godt virke i forskalingsmaterialene at jeg skal bruke det til dørk. Antar prisleiet er så høyt at de har gambla på å slisse/ skjære virke som skulle ha vært brukt til noe ordentlig, og "dumpa" det inn i markedet. Pussig! Plutselig finner jeg hvitt virke med kjerneved til lavere pris enn grønn splint i normale tider. Dessuten, som unnskyldning for brå fallende interesse, har bordsaga mi tatt kvelden og motorsaga har svikt i bensinslangen, og alt slikt må vente til vinteren. Ett sted går grensa for Vossoarbeid. Antageligvis ved null grader. Da skal det arbeides i vedaskogen, og det som kan vøles skal vøles, det som må kastes skal det, sortert eller ikke.  

PS

Vakker eik! Fint arbeid! Eik er lekkert asså, lekkert!

DS

PPS

Takk for alle som bidrar med hipp og hurra: Det hjelper mot redselen for at dette bare er en illusjon, noe det sjølsagt er, men det er lov å juge, til seg sjøl, om seg sjøl, særlig når en skal beskytte seg sjøl, mot seg sjøl... («Tar De livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, så tar De lykken fra ham med det samme» Ibsen, H.)

Vosso63

Vosso63

Jo! Fint med noen hyggelige tilbakemeldinger og tilrop! Nei, eikegreinene trur jeg jeg står over. Ikke at det ikke frister, særlig kanskje med en tur innover fjorden, men nå må jeg holde meg på den smale sti i øppna landskap, og prøve å avstå fra interessante ekskursjoner ut i underskogen. Det får gå i 1''4 og 2''4 - furu snekkervirke - til det fine, det jeg har av større ubearbeida bord, slikt som ligger i skogslagrene mine, og spe på med penere forskalingsmaterialer. Et av øyas trevarelagre har så godt virke i forskalingsmaterialene at jeg skal bruke det til dørk. Antar prisleiet er så høyt at de har gambla på å slisse/ skjære virke som skulle ha vært brukt til noe ordentlig, og "dumpa" det inn i markedet. Pussig! Plutselig finner jeg hvitt virke med kjerneved til lavere pris enn grønn splint i normale tider. Dessuten, som unnskyldning for brå fallende interesse, har bordsaga mi tatt kvelden og motorsaga har svikt i bensinslangen, og alt slikt må vente til vinteren. Ett sted går grensa for Vossoarbeid. Antageligvis ved null grader. Da skal det arbeides i vedaskogen, og det som kan vøles skal vøles, det som må kastes skal det, sortert eller ikke.  

PS

Vakker eik! Fint arbeid! Eik er lekkert asså, lekkert!

DS

PPS

Takk for alle som bidrar med hipp og hurra: Det hjelper mot redselen for at dette bare er en illusjon, noe det sjølsagt er, men det er lov å juge, særlig når en skal beskytte seg sjøl, mot seg sjøl...

Vosso63

Vosso63

Vosso63

Vosso63

Jo! Fint med noen hyggelige tilbakemeldinger og tilrop! Nei, eikegreinene trur jeg jeg står over. Ikke at det ikke frister, særlig kanskje med en tur innover fjorden, men nå må jeg holde meg på den smale sti i øppna landskap, og prøve å avstå fra interessante ekskursjoner ut i underskogen. Det får gå i 1''4 og 2''4 - furu snekkervirke - til det fine, det jeg har av større ubearbeida bord, slikt som ligger i skogslagrene mine, og spe på med penere forskalingsmaterialer. Et av øyas trevarelagre har så godt virke i forskalingsmaterialene at jeg skal bruke det til dørk. Antar prisleiet er så høyt at de har gambla på å slisse/ skjære virke som skulle ha vært brukt til noe ordentlig, og "dumpa" det inn i markedet. Pussig! Plutselig finner jeg hvitt virke med kjerneved til lavere pris enn i normale tider. Dessuten, som unnskyldning for brå fallende interesse, har bordsaga mi tatt kvelden og motorsaga har svikt i bensinslangen, og alt slikt må vente til vinteren. Ett sted går grensa for Vossoarbeid. Antageligvis ved null grader. Da skal det arbeides i vedaskogen, og det som kan vøles skal vøles, det som må kastes skal det, sortert eller ikke.  

Vosso63

Vosso63

Jo! Fint med noen hyggelige tilbakemeldinger og tilrop! Nei, eikegreinene trur jeg jeg står over. Ikke at det ikke frister, særlig kanskje med en tur innover fjorden, men nå må jeg holde meg på den smale sti i øppna landskap, og prøve å avstå fra interessante ekskursjoner ut i underskogen. Det får gå i 1''4 og 2''4 - furu snekkervirke - til det fine, det jeg har av større ubearbeida bord, slikt som ligger i skogslagrene mine, og spe på med penere forskalingsmaterialer. En av øyas trevarelagre har så godt virke i forskalingsmaterialene at jeg skal bruke det til dørk. Antar prisleiet er så høyt at de har gambla på å slisse/ skjære virke som skulle ha vært brukt til noe ordentlig, og "dumpa" det inn i markedet. Pussig! Plutselig finner jeg hvitt virke med kjerneved til lavere pris enn i normale tider. Dessuten, som unnskyldning for brå fallende interesse, har bordsaga mi tatt kvelden og motorsaga har svikt i bensinslangen, og alt slikt må vente til vinteren. Ett sted går grensa for Vossoarbeid. Antageligvis ved null grader. Da skal det arbeides i vedaskogen, og det som kan vøles skal vøles, det som må kastes skal det, sortert eller ikke.  

• Create New...