Vosso63
Akk, ja! Hvor lenge var Adam i Paradis?
Var han egentlig der?
Symaskinkurset er ikke gjennomført, men det spiller liten rolle. Kalesjen er i prinsippet fiksa. Jeg har tenkt grundig gjennom hele greia, fulgt symesterskapet på NRKTV og granska utsida av symaskina. Det får holde så lenge.
Jeg skulle rydde inni hytta, i kabinen jeg litt ambisiøst kaller dette store, tomme, rommet. Det var ikke så mye, og det eneste jeg ikke gadd å flytte på var noen store tynne flagrete finerflak.
Altså ble det støvsuga og avbilda og påmontert ett stykk lekt på ene sida, slik at dørken ble definert. Der dørk, der benk, der dass, der pentri.
Så flytta jeg finerflaka.
Der: Råte!
Da jeg avslutta band-avstivingene og utskiftingene i 2014-15 var det gjort store arbeider på sb-side, der jeg anså skadene å være kritiske. Klart det ikke var tipp-topp på bb, heller, men de holdt da både seg sjøl sammen og huden bra utspent.
Nå har ett band gått fullstendig i oppløsning, og det foran dette er heller ikke prima. Deres makkere, vis a vis, eller tet a tet, er jo skifta ut, så å må jeg altså repetere mønsteret. Nei, ikke sjokk eller vantro, men harmelig lell! På den annen side er det jo fint jeg ikke satte ut båten halvferdig! Fiksinga av øya og tenna, som åpenbart bedriver samme nedbrytende virksomhet som band og spant, var sjølsagt naudsynt, og har på sett og vis redda båten i samme omgang. En får tenke positivt.
Det fullstendig råtne, pulveriserte, bandet har smitta over på bordet i huden. Det er ikke gøy, men nå blir det tid til å mekke med epoksy enda en gang. Får varme opp kabinen og få det sammen før vinteren kommer, om den da kommer.