Jump to content

Edit History

Vosso63

Vosso63

Thostr skrev 1 time siden:

Det er noe dypt fascinerende med disse trebåt-prosjektene... å stå i mot denne entropien, ubesmittet av mismot. Jeg forstår det ikke. Men jeg liker det.

Ja, jeg har det, faktisk, slik sjøl! Jeg ser på andres håplause utgangspunkt, og undrer meg over at de får det så elegant til. Sjøl ser jeg ikke hva jeg har gjort andre steder på denne digre trekroppen, mens jeg gnurer rundt i de basale trekka langt inne i buken, som i et primitivt nyresystem, helt inntil ryggraden. Jeg aner ikke, men har jo en slags dynamisk ubesluttsomhet i det jeg gjør. I stedet for å ha "Målet" som mål, som et gullmerke eller vandrepokal, navnet sitt under et bilde i avisa, eller hederlig omtale, et heldig rykte; konsentrerer jeg meg om sjølve prosessen. Veien og virkemidlene blir en strøm av bittesmå bifall. En sjelden gang, som med frambakken (dekket over baugen), eller vindusrekka foran på styrhuset, oppnår jeg lykken i form av at jeg får det til bedre enn det som var (del-)målet. Ellers er det bare å fortsette, og så håpe på at ett eller anna blir like bra, eller, kanskje, enda bedre! Forrige gang så Vosso absolutt bra ut, men det gjensto altså deler som måtte skiftes ut - i noe som fort kan bli en av de aller siste gjenlevende lystdorriene!

Illustrasjon: Sist jeg trudde den var ferdig gjenoppbygd

1871804442_Vosso24.8.JPG.cfeada4e1b2e9fe1c94ec39063cfd459.JPG

Vosso63

Vosso63

Thostr skrev 1 time siden:

Det er noe dypt fascinerende med disse trebåt-prosjektene... å stå i mot denne entropien, ubesmittet av mismot. Jeg forstår det ikke. Men jeg liker det.

Ja, jeg har det, faktisk, slik sjøl! Jeg ser på andres håplause utgangspunkt, og undrer meg over at de får det så elegant til. Sjøl ser jeg ikke hva jeg har gjort andre steder på denne digre trekroppen, mens jeg gnurer rundt i de basale trekka langt inne i buken, som i et primitivt nyresystem, helt inntil ryggraden. Jeg aner ikke, men har jo en slags dynamisk ubesluttsomhet i det jeg gjør. I stedet for å ha "Målet" som mål, som et gullmerke eller vandrepokal, navnet sitt under et bilde i avisa, eller hederlig omtale, et heldig rykte; konsentrerer jeg meg om sjølve prosessen. Veien og virkemidlene blir en strøm av bittesmå bifall. En sjelden gang, som med frambakken (dekket over baugen), eller vindusrekka foran på styrhuset, oppnår jeg lykken i form av at jeg får det til bedre enn det som var (del-)målet. Ellers er det bare å fortsette, og så håpe på at ett eller anna blir like bra, eller, kanskje, enda bedre! Forrige gang så Vosso absolutt bra ut, men det gjensto altså deler som måtte skifte ut - i noe som fort kan bli en av de aller siste gjenlevende lystdorriene!

Vosso63

Vosso63

Thostr skrev 48 minutter siden:

Ja, jeg har det, faktisk, slik sjøl! Jeg ser på andres håplause utgangspunkt, og undrer meg over at de får det så elegangt til. Sjøl ser jeg ikke hva jeg har gjort andre steder på denne digre trekroppen, mens jeg gnurer rundt i de basale trekka langt inne i buken, som i et primitivt nyresystem, helt inntil ryggraden. Jeg aner ikke, men har jo en slags dynamisk ubesluttsomhet i det jeg gjør. I stedet for å ha "Målet" som mål, som et gullmerke eller vandrepokal, navnet sitt under et bilde i avisa, eller hederlig omtale, et heldig rykte; konsentrerer jeg meg om sjølve prosessen. Veien og virkemidlene blir en strøm av bittesmå bifall. En sjelden gang, som med frambakken (dekket over baugen), eller vindusrekka foran på styrhuset, oppnår jeg lykken i form av at jeg får det til bedre enn det som var (del-)målet. Ellers er det bare å fortsette, og så håpe på at ett eller anna blir like bra, eller, kanskje, enda bedre! Forrige gang så Vosso absolutt bra ut, men det gjensto altså deler som måtte skifte ut - i noe som fort kan bli en av de aller siste gjenlevende lystdorriene!

• Create New...