Vosso63
Ettersom jeg har ei kone, som har ferie i juli, ettersom hun jobber mye resten av året, og en sønn som bor hjemme og er hundre kg uttapå og brei som en låvedør, men ikke så fryktelig stor inni, men besatt av diller og manier, og utmerket godt kan synke inn i youtubevideoer og bli der, må vi vekk. Når vi reiser vekk, reiser vi til Danmark, til en plass vi har vært før, fordi da kan vi planlegge hver time, hver overnatting, hver kilometer, hver aktivitet, slik at det digre barnet veit hvor vi er (det er googla og googla og googla) mor kan slappe av, og far kan holde styr på overnattinger, tinginger, reiseruter, ferjeruter & slikt (som han liker i sin litt pussige tankeverden).
Derfor kan jeg ikke gjøre noe med Vosso når de andre også har fri.
Når vi ikke er i Danmark eller ettelleranna sted på veien, eller på hytta og fisker ørret, eller plukker blomster, eller klipper gras i oppholdsvær - det regner jo hele den forbanna sommeren - er vi hjemme og fisker lyr og plukker blomster, eller klipper gras eller restituerer, -habiliterer, -staurerer, hagen, huset, brygga.
Nå er ferien snart slutt, for fruen, men barnet må sysselsettes fram til skolen starter att. En del av den tida hun er på jobb, og jeg ikke er det, for det har jeg slutta med for lengst, må jeg finne på noe som skjer heromkring, fordi jeg må være hjemme der han er, bortsett fra den uka som kommer nå, for da har vi avlastning, fruen arbeider, men jeg kan være annetsteds, altså der Vosso er.
Til styret i båtforeninga har jeg proklamert at hun skal ut i god tid før felles opptak - som jeg antar er i september - oktober.
Om jeg får dårlig tid blir det skrog, skrog og skrog og litt griperekker, lanterner og maskin, slik at jeg kan ta mirakelet hjem til brygga.