Vosso63
Takk skal du ha @Grufolf. Du har jo, også, rett i at det går sakte. En grunn er jo at alt skal være skikkelig. Og alt skal liksom finnes opp på nytt. Både krutt og ukrutt. Nå, for eksempel, ville det jo gått mye fortere om jeg brukte tynne, stive, "inerte" plater (som ikke sveller). De er langt mer todimensjonale enn tommetykke bord, slik at tilpasninga på sidene, til spanta og skråheten i bordgangen ville betydd ett hakk, ikke også skråhøvling og skeivt i flere retninger. Jeg hadde klart meg med en stikksag.
Tilpasning av første bord innerst, under benken bb.
Jeg trur at jeg kommer til å bruke lengre tid på de borda som ligger ytterst mot huden, enn resten av overflatene til sammen. Nå hjelper det ikke at materialprisene er skyhøye, heller!
Dernest blir jo dette, - både det fysiske i båten, planlegginga og fintenkinga, og de ganske surrete og tullete tinga jeg skriver her, i dialog og monolog, - en kjærkommen flukt fra en ganske uviss hjemmesituasjon.
Så - Ja, det går i snekkefart. 4-5 knop, så en får med seg hvert rift i fjellet, hver sjøfugl, hver kryssende seilbåt og alt anna som skjer på, i, ved sjøen.