Vosso63
Det var i dag som i går. Kom seint i gang, og klarte bare å produsere ett bord i timen. Nå hadde jeg bestemt meg for å ta dem, de vonde og slitsomme, først, og karamellene til sist. Egentlig er hele "golvet" eller hylla inni baugen et træl. Det er akkurat plass til meg inni der, men å komme seg ut og inn er slitsomt. Jeg har aldri vært noe slangemenneske, og etter en del år i ymse uheldige vridninger og vendinger er jeg ikke kommet nærmere det mjuke og grasiøse.
Da jeg gjorde grunninnredninga i båten, under hovedrestaureringa (2014-17) la jeg opp rammeverket i håp om at jeg skulle komme dit jeg er nå. Det er jeg sjeleglad for nå. Det er rett, og det er på nivå med alt anna akterover. Dermed er det altså bare disse hersens småtilpasningene jeg kaver med.
Jeg ble ferdig med dette golvet eller hva det nå heter, fikk skrudd det fast, proppa og slipt det, så i morra kan jeg fortsette akterover på sb side. Høla mellom baugen og benkene tar jeg helt til slutt. Det er det som er karamellen. Endelig kan jeg få laga ferdig den nedgangen fra frambakken og inn!
Jeg trur jeg skal lage samme type luker som i dørken, altså skråskjære ut stykker, som så skrus sammen med tverrbord.