Vosso63
Jeg har tenkt på det @Big Horn! Problemet er at leideren ble bygget sammen med dekk og dollbord, front i kabin (i og for seg hele greia) allerede under første runde - i 2015. (Se side 1 i tråden) Den er en del av avstivinga, oppstøttinga. Alt jeg gjør i båten har en hovedoppgave: Å stive av sjølve båten, skroget. Det er derfor jeg bruker mye tid på reisverk, og tighter til så alt blir en stor stiv sak. Jeg trur heller jeg skal avstive vangene ytterligere, og så hengsle i det minste ett av trinna (av to).
Jeg har bygget fronten på bb benk i dag, og ser at jeg er sånn noenlunde ferdig på mandag (søndag har kona full dag). Benkene (hhv 195 og 185) blir soveplasser for to. Om jeg lager rygger og har dem som utvidelse mot midten, har jeg sjølsagt en diger flate flere kan sove på, men undrer meg på om jeg heller kan lage til noe av ett av de manglende trinna, til å kunne fylle ut flata på "kortsida". Denne plassen er mer enn to meter bred, og altså en tredje soveplass uten dette kavet med reinstallering, folk som drar seg lenge og kaotiske morgenstunder. Mellomgolvet, det som befinner seg mellom dørken og golvet under framdekket, gjør at jeg kan skyve flaten fram og tilbake over det, uten at det blir et djupt hull ned til sjølve skroget. Jeg kan lage ei slags kasse som kan skyves fram så den passer med hullet mellom benkene (80cm).
Imidlertid må dette vente til seinere.
Jeg beveger meg ut på tak og dekk i neste uke.