Vosso63
Da har jeg, forhåpentligvis, hatt siste kveld med kosting, pelling, støvsuging - sliping - støvsuging - sliping - støvsuging... Fritida mi har flytta seg til kveld og natt, heldigvis! Sommeren som ikke kom i mai, eller juni, eller juli, eller august, har slått til i september. Altså er kvelden ok, men mørk. Det er lenge sida jeg fant ut av arbeidslys verken er slike flomlys på minst 500W en brant rumpa på, eller noe liknende i led, men lysstoffrør. Dessverre, for miljøets skyld - engangs -, men dulter en minimalt borti den skal den nok vare ei stund til. Helt ideelt til arbeid i båt (få svarte skygger).
Jeg har satt inn overflatene med oljemiksen min (linolje-terpentin-impregnering og litt anna miksmaks). Bare det lause trinnet er beisa på begge sider. Dørken fikk jo et strøk før i sommer, og fikk være lenge i fred. Det virker som det sitter bra. Skal gå over med noe halvblankt, D2 kanskje?
I morra fortsetter den påbegynte ryddinga over, under, inni, innunder. Så får jeg se hva jeg finner ut etter hvert. Er spent på å se, men har litt arbeid igjen, og er det noe en lærer her vestpå, så er det at det kan regne når som helst, og holde på uendelig lenge. Værmeldinga meiner jo ikke det, men...