Jump to content

Edit History

Vosso63

Vosso63

Thostr skrev 18 minutter siden:

Kjapp kommentar, har ikke fått tid til å lese alt...

Jeg har ikke tenkt til å gjøre veldig mye ennå. Jeg skal tenke, og særlig rådføre meg. Der blir du vesentlig @Thostr, ettersom du veit hva dette handler om. Jeg skal snart brette ut kalesjen her hjemme og se hvordan det arter seg. Ang. vinduet ser jeg det du ser, og håper jo det er plass til hele vinduet om jeg flytter det opp. Det hele står og faller på hvor langt jeg kan skyve sida (veggen) akterover. Panelet (det er nok det jeg kaller "flipp") med vinduet er 160 bredt, mens skvettbordet er 180. Sidepanelet må ha 10cm bretta inn fra sidene, for å få på plass glidelåsen til dette vinduspanelet. Samtidig skal jo sida stå omlag loddrett (ved glidelåsen). Med alle disse forutsetningene kan det hende "bakveggen" (vinduspanelet) blir for kort høydemessig. Den antatte "skråheten" på vinduet er gitt ved at taket (170cm) er skjøvet 20 cm over styrhustaket. Altså 150cm tak. Rommet er ca 190cm langt. Om jeg skyver for langt, vipper taket, og jeg får den pussige forma som den opprinnelige doryen hadde. 

Vosso63

Vosso63

Thostr skrev 4 minutter siden:

Kjapp kommentar, har ikke fått tid til å lese alt...

Jeg har ikke tenkt til å gjøre veldig mye ennå. Jeg skal tenke, og særlig rådføre meg. Der blir du vesentlig @Thostr, ettersom du veit hva dette handler om. Jeg skal snart brette ut kalesjen her hjemme og se hvordan det arter seg. Ang. vinduet ser jeg det du ser, og håper jo det er plass til hele vinduet om jeg flytter det opp. Det hele står og faller på hvor langt jeg kan skyve sida (veggen) akterover. Panelet (det er nok det jeg kaller "flipp") med vinduet er 160 bredt, mens skvettbordet er 180. Sidepanelet må ha 10cm bretta inn fra sidene, for å få på plass glidelåsen til dette vinduspanelet. Samtidig skal jo sida stå omlag loddrett (ved glidelåsen). Med alle disse forutsetningene kan det hende "bakveggen" (vinduspanelet) blir for kort. Den antatte "skråheten" på vinduet er gitt ved at taket (170cm) er skjøvet 20 cm over styrhustaket. Altså 150cm tak. Rommet er ca 190cm langt. Om jeg skyver for langt, vipper taket, og jeg får den pussige forma som den opprinnelige doryen hadde. 

• Create New...