Jump to content

Edit History

Vosso63

Vosso63

Ettersom jeg bare har tenkt, og knapt nok det, på hvordan jeg skal sy på kalesjen, har jeg vært på tur for å vurdere kalesjebøyler. Jeg ser jo, uten å stirre, eller lete etter avvik, at mulighetene for å bedrive lange og tunge arbeidsøkter ute i hagen, og omegn, foreligger. Jeg orker ikke det. Da blir det Vosso videre. 

Jeg kunne godt tenkt meg kalesjebøyler laga av syrefaste rør, og ettersom vi har en bedrift her på øya som selger slike, dro jeg dit. Der møtte jeg en ung mann som hadde laga kalesjebøyler til en Colin Archer, ja, det viste seg jo at han var trebåtentusiast i andre generasjon og hadde overmåte god peiling på slikt. Det ble en svært hyggelig halvtime, som, sjølsagt, kulminerte med at jeg forsto at dette ville bli arbeidskrevende, og altfor dyrt. Ideen er jo der, men en slik eksklusiv bøyle (eller to) vil ikke være forsvarlig opp mot alle de andre greiene jeg har utstyrt Vosso med. Det kan jo være noe å vurdere for andre, med båter i helt andre klasser enn min. Damstahl, altså. 

Vosso63

Vosso63

Ettersom jeg bare har tenkt, og knapt nok det, på hvordan jeg skal sy på kalesjen, har jeg vært på tur for å vurdere kalesjebøyler. Jeg ser jo, uten å stirre, eller lete etter avvik, at mulighetene for å bedrive lange og tunge arbeidsøkter ute i hagen, og omegn, foreligger. Jeg orker ikke det. Da blir det Vosso videre. 

Jeg kunne godt tenkt meg kalesjebøyler laga av syrefaste rør, og ettersom vi har en bedrift her på øya som bedriver slikt, dro jeg dit. Der møtte jeg en ung mann som hadde laga kalesjebøyler til en Colin Archer, ja, det viste seg jo at han var trebåtentusiast i andre generasjon og hadde overmåte god peiling på slikt. Det ble en svært hyggelig halvtime, som, sjølsagt, kulminerte med at jeg forsto at dette ville bli arbeidskrevende, og altfor dyrt. Ideen er jo der, men en slik eksklusiv bøyle (eller to) vil ikke være forsvarlig opp mot alle de andre greiene jeg har utstyrt Vosso med. Det kan jo være noe å vurdere for andre, med båter i helt andre klasser enn min. Damstahl, altså. 

Vosso63

Vosso63

Jeg kunne godt tenkt meg kalesjebøyler laga av syrefaste rør, og ettersom vi har en bedrift her på øya som bedriver slikt, dro jeg dit. Der møtte jeg en ung mann som hadde laga kalesjebøyler til en Colin Archer, ja, det viste seg jo at han var trebåtentusiast i andre generasjon og hadde overmåte god peiling på slikt. Det ble en svært hyggelig halvtime, som, sjølsagt kulminerte med at jeg forsto at dette ville bli arbeidskrevende, og altfor dyrt. Ideen er jo der, men en slik eksklusiv bøyle (eller to) vil ikke være forsvarlig opp mot alle de andre greiene jeg har utstyrt Vosso med. Det kan jo være noe å vurdere for andre, med båter i helt andre klasser enn min. Damstahl, altså. 

• Create New...