giraja Startet 17.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 17.Juni.2015 Heisann. Er ny her inne. lurte på om noen her har erfaring med Mercruiser Alpha one 230 V8? Kjøpte en Barracuda 23 med denne installasjonen for noen dager siden. Må skru litt forgasser for å få den igang, men har trua på det.? Sitér dette innlegget Link to post
giraja Svart 17.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2015 Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Hei! hvilken årsmodell er motoren? Jeg har en 5,7 V8 210 hk fra 1996 og har masse erfaringer, ikke alle like positive :/ Sitér dette innlegget Link to post
giraja Svart 18.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Må faktisk inrømme at jeg er usikker på årsmodell på motoren. Båten er fra 88. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Ok. Har du fått start? Sjø eller ferskvannskjøling? Den motoren bruker ca 37-45 liter i timen fra 3000 til 3500 rpm. Jeg sliter med forgasseren selv. Ekstremt tungstartet på varm!! motor. Sitér dette innlegget Link to post
giraja Svart 18.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Den er saltvannkjølt. 30-35 liter ja.. er det normalt forbruk, eller veldig mye? Har ikke fått start enda. Plukka av forgasseren i går og lagt den I bad. Så blir full rens til helga. Er inne på tanken å skaffe en dieselmotor til høsten. Men må se hvordan den oppfører seg når jeg omsider får start. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Helt normalt forbruk det. 1,5 - 1,7 l/nm på den båten din vil jeg tro. Fikk et tips om å demontere alle plastdeler og pakninger på forgasseren også koke den i vann i 1 times tid. Da forsvinner alle avleiringer og rask Sitér dette innlegget Link to post
giraja Svart 18.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Takker for alle tips jeg. ? fikk tips om å legge I diesel et par dager, så den ligger der nå. Noen problemer med Alpha one drevet? Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Jeg har ikke hatt problemer med alpha. Bare sjekk at belgene er fine og uten sprekker, smør riktig type fett i gimbal lager (båten må opp for å gjøre det) og smør engine coupler (annen type fett) Det er 3 typer fett på mercruiser: 2-4 C på propell Aksel. QuickSilver engine coupler and spline grease på engine coupler( nippel bak på motoren) Og gimbal bearing and u-joint grease på gimbal lager og kryssledd Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Og bytt girolje! Ikke bruk noe annen olje enn high performance QuickSilver oil Sitér dette innlegget Link to post
giraja Svart 18.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Takk. ? Er så greit med disse forumene der det er seriøse folk med seriøse svar. ? Sitér dette innlegget Link to post
Oystein Ny Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Alpha one gen1 som jeg har er vist litt underdimensjonert i forhold til impeller, viktig at alt her er på stell så kjølinga blir bra nok. Gen2 har større og klarer litt rusk i systemet. Kjenn på risere når motor er varm, du skal fint kunne la hånda ligge på dem, en liten forskjellig temp på de er vist normalt hvis det er det i tomgang. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.