HansT Startet 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 18.Juni.2015 Hei. Har en bukh 36hk med Bosch dyser som er oppgitt til å skal ha 180bars trykk. Er det noen som har noen formening om hva laveste trykk kan være før det kan bli skadelig for motoren? Har trykket dyrene i dag og de åpner på 168bar og har fin spredning av dieselen.burde jeg få de justert eller er dette greit nok? Eventuelt på hvilket trykk burde jeg vurdere å justere de? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Så lenge de har fin spredning og motoren starter greit hadde ikke jeg gjort noe med de. Sjekk igjen om 500 timer... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
hanto1 Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Holder de tett og ikke lekker før de når åpningstrykket så hadde jeg ventet litt Sitér dette innlegget Link to post
HansT Svart 18.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Takk for svar. Dysene tar helt fine bortsett fra at de lå litt under på trykket som de var oppgitt til,fin spredning og helt tette.holdt trykket på 165bar og var ingen lekkasje i de... Da kjører jeg videre med de i år også får jeg heller sjekke igjen neste år og heller vurdere det igjen da... Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Ved 20 bar under ville jeg juster opp trykket. Bosch opererte med 20% lavere enn åpningstrykket tidligere ved reklamasjoner. Er det shim eller justerskrue på disse? Forkammermotor eller direkteinnsprøyter? Ved vurdering av spredebildet må man vite antall dysehull og spredevinkel. Det er vanskelig å vurdere en dyses tilstand på spredebildet. Dysen skal holder tett ved 10 bar under åpningstrykket, dvs ingen dråper oftere en hvert 10 sekund. På en slik motor ville jeg lat pumpe og dyser hvere ifred så lenge motor starter og går sånn som den skal, og det ikke er sjenerende røyk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.