Jump to content

laveste dysetrykk bukh 36

HansT

Recommended Posts

Hei.

Har en bukh 36hk med Bosch dyser som er oppgitt til å skal ha 180bars trykk. Er det noen som har noen formening om hva laveste trykk kan være før det kan bli skadelig for motoren?

Har trykket dyrene i dag og de åpner på 168bar og har fin spredning av dieselen.burde jeg få de justert eller er dette greit nok? Eventuelt på hvilket trykk burde jeg vurdere å justere de?

Så lenge de har fin spredning og motoren starter greit hadde ikke jeg gjort noe med de. Sjekk igjen om 500 timer...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Ved 20 bar under ville jeg juster opp trykket. Bosch opererte med 20% lavere enn åpningstrykket tidligere ved reklamasjoner. Er det shim eller justerskrue på disse? Forkammermotor eller direkteinnsprøyter?

Ved vurdering av spredebildet må man vite antall dysehull og spredevinkel. Det er vanskelig å vurdere en dyses tilstand på spredebildet. Dysen skal holder tett ved 10 bar under åpningstrykket, dvs ingen dråper oftere en hvert 10 sekund.

På en slik motor ville jeg lat pumpe og dyser hvere ifred så lenge motor starter og går sånn som den skal, og det ikke er sjenerende røyk.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...