jensemann2 Startet 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 18.Juni.2015 Jeg har en 96 modell sea Ray 215 med 190 liters tank. Vil tro at den aldri har vært renset, det ser ikke ut som tankmåler-flensen har vært skrudd opp noen gang. I manualen står det "usable fuel: 178 liter" da vil jeg tro det kan være en god del vann og rusk nedi der. Er det vanlig å skru opp flensen og stikke en vacuum sugeslange nedi der? Oljeskift pumpe eller noe Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Ja, jeg brukte den vanlige utgangen for drivstoff for å få ut drivstoffet og satte en støvsuger i revers til tankmåler flensen. Satte på lengre slange på uttaket slik at drivstoffet og hva annet gikk til eksternt fat. Gikk raskt med 200 l. Den støvsugeren! Ikke stort trykk med gikk som en røyk. Eller du kan suge med oljesuger om det ikke er stort volum. Sitér dette innlegget Link to post
shyggen Svart 19.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2015 Gikk som en røyk? Opp i lufta :) litt upassende med så mye bensindamp :) beklager ot.. Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 19.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2015 Ah, så du fikk med deg den - bra! Jeg synes den var så åpenbar at jeg var usikker... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 19.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2015 Du liker å ta sjanser, alfalfa! Jeg ville aldri ha våget meg I nærheten av en støvsuger sammenkoplet med en tank full av bensingasser, I revers eller ei... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
alfaalfa Svart 19.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2015 Du tenker at det kommer gnister ut av en støvsuger etter filtre. Vel... Jeg ville ikke ha sugd inn bensindamp. Men å puste luft inn i en bensintank er tross alt noe helt annet. Da er det frisk luft som passerer elekrisk motor. Deretter går luften gjennom filter. Deretter inn i tanken. Kalkulert risiko. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 19.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2015 Men hvordan reverserte du støvsugeren? Var det bare å snu vifta? Eller var det en 12V støvsuger? Sitér dette innlegget Link to post
shyggen Svart 20.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2015 Noen støvsugere har blåse uttak, gjerne industri eller vannsuger typen :) litt usikker på om lufta blir statisk elektrisk ladet.. Om ikke burde det funke fint :) hadde følt meg tryggere med trykkluft :) Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 20.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2015 Mange vanlige støvsugere har en alternativ tilkobling for slangen på utblåsingssiden. Denne hadde det. Verdens enkleste billige støvsuger kjøpt til bruk i garasjen. 230v. Ststaisk er bare å holde slagne inntil gods på tanken. Og det må du her for å skape overtrykk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.