Jump to content

Fjerne timerfunksjon på Eberspächer Hydronic (parkeringsvarmer)?

Arnie

Recommended Posts

Jeg har skiftet parkeringsvarmer i bilen nå og tenkte å montere den gamle i båten (Eberspächer Hydronic D5W). Problemet er jo at denne har en slik 7-dagers timerfunksjon og kan maks kjøres to timer for deretter å måtte bli startet på nytt igjen. Er det noen som vet om det er mulig å omprogrammere kontrolleren slik at den kan kjøres kontinuerlig?

Eller må jeg bytte den kontrolleren jeg har med en slik?: http://www.seatronic.no/varmere-vannvarmere-c-107_122/eberspacher-termostat-p-5187

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Hadde samme sak på min webasto. Der var det i alle fall bare en ledning i kontakt til panelet som skulle flyttes, eventuelt settes en bryter på denne ledningen for å kunne velge mellom timer funksjon eller kontinuerlig drift. Om Eber har noe tilsvarende vet jeg ikke.

-Xlnt

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Bildet viser et såkalt modultidsur. Jeg mener å erindre at dersom det legges en pluss inn på pinne 10 i kontakten så er varmer aktivert så lenge tidsuret er påslått (timer blir forriglet, kontinuerlig drift). Alternativt, dersom det er en standard D5WS (f. eks. prod. nr. 25 2217) kan den kjøres med en av/på bryter mellom gul ledning og pluss sikret med 5A sikring.

• 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...