Arnie Startet 19.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 19.Juni.2015 Jeg har skiftet parkeringsvarmer i bilen nå og tenkte å montere den gamle i båten (Eberspächer Hydronic D5W). Problemet er jo at denne har en slik 7-dagers timerfunksjon og kan maks kjøres to timer for deretter å måtte bli startet på nytt igjen. Er det noen som vet om det er mulig å omprogrammere kontrolleren slik at den kan kjøres kontinuerlig? Eller må jeg bytte den kontrolleren jeg har med en slik?: http://www.seatronic.no/varmere-vannvarmere-c-107_122/eberspacher-termostat-p-5187 Sitér dette innlegget It's nice to be important, but it's more important to be nice. Link to post
Herman Svart 19.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2015 Dette kom som et spørsmål for noen uker siden også. Svaret da var at varmere beregnet for bil er helt spesielt konfigurert for akkurat denne bilen. Det kreves derfor store ombygninger til, og spørsmålet var om det lønte seg i det hele tatt i forhold til å kjøpe en ny. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Arnie Svart 19.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2015 Jeg har prøvd og google litt, men fant ikke noe, har du link til den andre tråden? Sitér dette innlegget It's nice to be important, but it's more important to be nice. Link to post
Xlnt Svart 19.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2015 Hadde samme sak på min webasto. Der var det i alle fall bare en ledning i kontakt til panelet som skulle flyttes, eventuelt settes en bryter på denne ledningen for å kunne velge mellom timer funksjon eller kontinuerlig drift. Om Eber har noe tilsvarende vet jeg ikke. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
I.M.S. Svart 19.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2015 (redigert) Er det en W Z ,S eller SC, hva er produktnummeret? Hvilken bryter er det du har? Redigert 19.Juni.2015 av I.M.S. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Arnie Svart 19.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2015 Jeg tror det er en D5WS jeg har. Bryterpanelet ser slik ut: Sitér dette innlegget It's nice to be important, but it's more important to be nice. Link to post
I.M.S. Svart 19.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2015 Bildet viser et såkalt modultidsur. Jeg mener å erindre at dersom det legges en pluss inn på pinne 10 i kontakten så er varmer aktivert så lenge tidsuret er påslått (timer blir forriglet, kontinuerlig drift). Alternativt, dersom det er en standard D5WS (f. eks. prod. nr. 25 2217) kan den kjøres med en av/på bryter mellom gul ledning og pluss sikret med 5A sikring. Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 22.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2015 Den timeren var merkelig lik Webasto sin. Laget på samme fabrikk :-) Her er koblingskjema for kontinuerlig drift: -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Sv Iris Svart 23.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2019 Xlnt skrev On 22. juni 2015 at 10.04: Den timeren var merkelig lik Webasto sin. Laget på samme fabrikk :-) Her er koblingskjema for kontinuerlig drift: -Xlnt Hei, har du fremdeles dette koblingskjemaet? Får ikkje opna linken i tråden her mvh yngve Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.