GeirV Startet 20.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 20.Juni.2015 Hei, ligger i uthavn. Har ilas ankervinsj. Ankeret for ut som det skulle, men vil ikke snurre inn.... I følge brukeranvisningen skal det komme et markant releklikk når man skrur bryter fra av til på. Det er helt tyst hos meg. Bryter virker, for når jeg skrur av, så virker ingenting, men når jeg skrur bryter på, så virker utkjøringa (men altså ikke innkjøringa). Da er vel konklusjonen at rele er gåent? Noen som har litt erfaring med det? Har røsket litt i koblinger også, uten resultat Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 20.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2015 Nødløsning er å overstyre releet. Kortslutt relekontaktene for å få opp ankeret. PS! Det er store strømmer her!!DS! Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
GeirV Svart 20.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2015 Ja, jeg tok nå bare og dro opp herligheten med hendene. Gikk greit det også. Men er det noen tester jeg kan kjøre for å finne mer ut av problemet? Har som sagt testet litt med av på bryteren, og tror derfor releet er gåent. Det funker jo topp med utrullingen..... Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 20.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2015 Måtte bytte et slikt selv. Hvis du har gammel vinsj så bør obs på dette med pluss/minus styring på releene - her har Ilas endret. Sitér dette innlegget Link to post
GeirV Svart 20.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2015 Den er fra 2006. Tiden flyr jo så fort at jeg kan jo mene at den er relativt ny, men den er jo ni år gml nå...... Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 20.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2015 Jeg var i samme situasjon for noen år siden. Det første jeg gjorde var å bytte ledningene til vinsjen. Da kunne jeg kjøre inn og ikke ut. Senere åpnet jeg releet og fikk det til å virke ved å pusse kontaktene. Dette var Anchorlift, det er kanskje ikke like lett på din. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Vinke Lanke Svart 20.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2015 Sjekk fjernkontrollen! ILAS har hatt mye trøbbel med den. Jeg er nå på min tredje fjernkontroll. Sitér dette innlegget Link to post
GeirV Svart 20.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2015 Har ikke fjernkontroll (men det er planen å skaffe). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.