Jump to content

Chippe 200 Verado til 250


larole

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har hørt at dette er veldig enkelt, og at 200 og 250 Verado er fysisk identiske motorer. Mine spørsmål er:

 

1) Mister jeg garantien ved en chipping til 250?

2) Kan jeg faktisk få ned forbruket ved marsjfart 28 knop?

3) Viktigst av alt..... - har det noen hensikt overhodet?

 

Motoren sitter på en Flipper DC 670.

 

Mvh Ole B

Link to post

Antar at du har en 6-sylindret Verado da?

 

En eldre sammenligningstest av Verado 200-275 http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/motortest-4xverado-200-275-hk-på-samme-båt

 

"En interessant detalj i denne sammenligningen er at den sterkeste motoren er den gjerrigste regnet i liter pr nautisk mil."

 

http://www.lundinsmarin.se/produkter/uppgradera/index.asp

 

"MERCURY Verado 200hk - uppgradera till 275hk!"

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Ja det er jo en annen og mindre motor, så den er det egentlig ikke så mye å gjøre med. 

Bortsett fra at det faktisk er noe å gjøre med den allikevel, men det kan Lundins Marin nok fortelle mere om.

Jeg vil ikke skrive så mye om det her for da kommer all verdens kverulanter inn her med sine innspill og utspill  :giggle:

 

Verado 225-300 6-sylindret var lenge samme motor, og i første generasjon Verado fra 2005 og oppover var 200-275 6-sylindret samme motor.

Verado 135-200 4-sylindret er samme motor.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
  • 3 måneder senere...

Du kan ikke gjøre det med fire sylindre. Den er lik fra 135 til 200 tror eg.

 

Det er seks sylindre som er lik fra 200 til 275....

 

Ja det har vi skrevet om litt lengre opp på siden her  :saint:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Hensikten helliger middelet er det noe som heter. Eller var det omvendt tro...  :saint:

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
  • 4 år senere...

Nå starter Lundins testing av tuning på Mercury 4,6 V8 200-300 hk. Det blir jo spennende.

 

 

ecu.jpg

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...