lofot2 Startet 20.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 20.Juni.2015 Holder på med å skifte kryss på mitt 2005 DP-E drev. Har fått deler fra Volvo Penta. Ser at eskene med kryss er litt forskjellig merket. Den ene står det EL og den andre FE. Står også lit forskjellige bokstaver på kryssene. Delenr. er likt. Er det noen som vet om det er forskjell på "fremre" og "bakre" kryss. Takknemlig for hjelp Sitér dette innlegget Link to post
Spannerman Svart 20.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2015 Nei ingen forskjell, men altid markere det kryss deler så at de gå bak i samme plass, jeg mener at de tre hoved seksjon ligger i samme retning til hverandre, merke de før du splitte dem Sitér dette innlegget Link to post
lofot2 Svart 21.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2015 Takk for svar. Grunnen til at jeg ble i tvil var at det første krysset beveget seg for tregt etter montering. Kakket litt med hammeren på kanten av knuten ( der krysset går inn i knuten) så beveget det seg fint. Det viste seg at det var litt spenn i knuten etter at lager hettene var presset på plass. Tok av dobbeltlagerboksen fra drevet før jeg presset ut de gamle kryssene. Gjorde jobben mye lettere. Brukte skrustikke og kopp nr. 19 for å presse ut. Sitér dette innlegget Link to post
Spannerman Svart 21.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2015 Du har gjørt den helt riktig, nesten altid må man kakket litt med hammeren for å få den å bevege seg fint Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.