Horst Startet 20.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 20.Juni.2015 Og hvor kan dette kjøpes? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2015 Seatronic.no Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
lippert Svart 20.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2015 Septikslanger blir vel aldri lett bøyelige, Jeg kjøpte i vår Maxflex slangen fra SeaSea. I kald båt var den like stiv som tradisjonelle septikslanger fra Vetus, men med oppvarming ble den mye mer fleksibel. Så la den ligge en god stund i sola før du bruker den så får du en "fleksibel" slange. Eventuelt bruk en varmluftspistol. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Lars H. Svart 20.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2015 (redigert) Jeg hadde ingen probleben.mer med å bøye 38mm slangen fra Seatronic 90 grader med en radius på 50cm uten noen form for oppvarming. Noe mer enn +10gr. var det neppe da jeg gjorde jobben. Kroner 175 pr. meter. Lars H. Redigert 20.Juni.2015 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
lippert Svart 20.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2015 50cm radius anser jeg som en stor sving. Jeg hadde behov for langt krappere bøy. Det er samme slange, Maxflex, Seatronic selger som jeg brukte. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Lars H. Svart 20.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2015 Det er ikke jeg som skal selge slange, jeg anbefalte kun en slange som mange har sagt er myk, og som jeg selv ble fornøyd med. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
tilplan Svart 20.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2015 Har brukt samme slangen som Lars H og også noe fra Maritim. Den fra Seatronic er mykere, men den fra Maritim virker mer solid. Maritim sin har ståltråd i tillegg til et vevd ytterlag. Maritim sin krever på grunn av dette mer innsats for å få delt. Jeg trengte veldig liten radie ett sted og valgte å sette inn et 90 graders bend fra Trudesign. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 21.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2015 Werners Båtbu Sandefjord har en meget myk septikslange til 199,- kr pr. meter. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 21.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2015 Hva med å sette inn et 45 eller 90 graders bend? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.