myrisa Startet 20.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 20.Juni.2015 Jeg har en ankervinsj som mer eller mindre har tatt kvelden (den lager forferdelig lyd samt at sikringen slår ut i ett sett når den trekker opp ankeret). Jeg tenker derfor å bytte den ut med en ny. Jeg vil ha minst mulig merarbeid så jeg lurer på om det er helt greit å bare bytte ut den jeg har og bare kjøpe ny vinsj. Vil alt bare passe, dvs har den samme dimensjonen som den gamle, og det er bare å sette den på plass? Vil den gamle elektronikken fungere med den gamle vinsjen, dvs dashbord kontrolleren, radiofjernstyringen, hovedsikringen og hovedkontroller , eller bør jeg kjøpe alt nytt. Hva tenker dere? Hvis jeg må bytte ut alt, bør jeg da trekke nye el-kabler også eller er det greit nok med det som er? Jeg er regner med at det er en Engbo Maxi 32 som er riktig ankervinsj type (se også vedlagt bilde). Sitér dette innlegget Link to post
Terje_F Svart 20.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2015 (redigert) Hei. Jeg har nettopp byttet ut min Engbo maxi32 fra 2005 med en ny. Passet rett i det gamle hullet men all elektronikk er ny. Det er ikke lenger releer på vinsjen men en elektronisk hjerne du monterer inne i båten. Ekstremt enkelt å montere men du må ha nytt bryterpanel. Mitt opplegg kostet ca 15 000 veiledende, fikk det for 13 000. Fjernkontroll fungerer heller ikke men signalet fra bryterpanel til hjernen er nå bare to ledninger (grå og blå) som skal ha pluss for å aktivere opp og ned. Så hvilke som helst fjernkontroll som gir pluss på 2 forskjellige utganger kan benyttes for "tyvkobling" Redigert 20.Juni.2015 av Terje_F (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.