Jump to content

Edit History

kjetillunde

kjetillunde

dieselfan skrev for 9 timer siden:

Hvor fikk du kjøpt nippler og hvilke gjenger var det? (kjekt å vite for andre som har samme motor) Rørleggere har gjerne fiberpakninger i små dimensjoner om du trenger)

Nå har jeg lastet opp videoen på youtube så du kan se den: Video av synkronisering

Hvor er luftrør fra flammedemperboksen til forgasser?

Slange nippel fikk jeg sammen med synkroniserings verktøyet jeg bestilte på ebay. ☺ Den hadde tilfeldigvis samme dimensjon som dreneringsskruen (4.8mm).

kjetillunde

kjetillunde

Hvor fikk du kjøpt nippler og hvilke gjenger var det? (kjekt å vite for andre som har samme motor) Rørleggere har gjerne fiberpakninger i små dimensjoner om du trenger)

Nå har jeg lastet opp videoen på youtube så du kan se den: Video av synkronisering

Slange nippel fikk jeg sammen med synkroniserings verktøyet jeg bestilte på ebay. ☺ Det hadde tilfeldigvis samme dimensjon som dreneringsskruen (4.8mm).

kjetillunde

kjetillunde

TS: får fortsatt ikke sett på videoene dine, kun sort skjerm med tidsindikator og lydstatus, men jeg kan høre lyden...

Visuell sjekk inn i forgasser: hensikt: å se om det suges like mye bensin opp fra hvert flotørkammer. Dersom nivået er høyt, kommer det mye, er nivået lavt så kommer det lite. Om nåleventilen henger seg opp i lukket stilling så kommer det mindre og mindre...  For å kunne se inn i forgasser så må du ta av luftrør fra flammedemperboksen til forgasser slik at du fysisk kan se i forgasser bakfra. Da vil du også kunne se om det kommer ekstra bensin fra chokesystem eller tilskuddspumpe (dæsjer)

Når du får koblet til nippel og slange til dreneringsskuehullet så vil du se det dynamiske bensin-nivået i forgasserne dine. Det forteller mye... 

(Det er ingen enkel jobb å være flotør/nåleventil... de skal tilsammen sørge for at bensin-nivået er konstant i flotørkammeret uansett om du hopper fra bølge til bølge eller om du dorger på tomgang...)

Slange nippel fikk jeg sammen med synkroniserings verktøyet jeg bestilte på ebay. ☺ Det hadde tilfeldigvis samme dimensjon som dreneringsskruen (4.8mm).

• Create New...