Jump to content

Edit History

kjetillunde

kjetillunde

Christian.T skrev On Monday, April 24, 2017 at 18.26:

Slik jeg ser det. 

Sylinder 1 --> 125 PSI

Sylinder 2 --> 113 PSI

Sylinder 3 --> 140 PSI

Dette lover ikke bra. Selv min "gamle" motor har 7.5 bar, dvs 110 PSI på alle sylindre (totaktere har endel lavere komp. enn firetaktere, så sammenligningen var kun for likhetens skyld).

Jeg vil garantert tro at noe er galt. Er det et avvik på mer enn 10 PSI så kan det tyde på noe galt. Her er det opptil 27 PSI på sylinderne..

Rett meg om jeg tar på feil på noe. :-)

Hva kan være galt i dette tilfellet?

Burde jeg kjøpe meg en Sylinderlekkasjetester og teste for lekkasje i sylinderne? 

Gir isåfall sylinderlekkasje våt tennplugg?

kjetillunde

kjetillunde

Slik jeg ser det. 

Sylinder 1 --> 125 PSI

Sylinder 2 --> 113 PSI

Sylinder 3 --> 140 PSI

Dette lover ikke bra. Selv min "gamle" motor har 7.5 bar, dvs 110 PSI på alle sylindre (totaktere har endel lavere komp. enn firetaktere, så sammenligningen var kun for likhetens skyld).

Jeg vil garantert tro at noe er galt. Er det et avvik på mer enn 10 PSI så kan det tyde på noe galt. Her er det opptil 27 PSI på sylinderne..

Burde jeg kjøpe meg en Sylinderlekkasjetester og teste for lekkasje i sylinderne?

kjetillunde

kjetillunde

Slik jeg ser det. 

Sylinder 1 --> 125 PSI

Sylinder 2 --> 113 PSI

Sylinder 3 --> 140 PSI

• Create New...