Jump to content

Edit History

Karl Norge

Karl Norge

kjetillunde skrev On 21.4.2017 at 20.56:

Hva syns dere om kompresjonen her?

Du må måle kompresjon flere ganger, til du definitivt kan fastslå et korrekt resultat.:thumbsup:

 

Du må fastslå om motoren går på alle, kjenn på temp.

Mekanisk overhaling er jo en større jobb, som må baseres på sikker kunnskap.

 

Sylinder 1 får vel normalt dårligst vanntrykk. Har du forsømt impellerbytte?

Har du byttet anoder, slik at ikke motoren har tæret hull?

Virker termostaten, slik at alle kjølekanaler er fullt åpne, og ikke igjengrodd av salt?

Har du skiftet olje og filter i henhold til intervallene?

Har du dorget mye på tomgang, så motoren er nedsotet, og trenger en lengre tur på høyere turtall?:thumbsup:

Karl Norge

Karl Norge

kjetillunde skrev On 21.4.2017 at 20.56:

Hva syns dere om kompresjonen her?

Du må måle kompresjon flere ganger, til du definitivt kan fastslå et korrekt resultat.:thumbsup:

 

Du må fastslå om motoren går på alle, kjenn på temp.

Mekanisk overhaling er jo en større jobb, som må baseres på sikker kunnskap.

 

Sylinder 1 får vel normalt dårligst vanntrykk. Har du forsømt impellerbytte?

Har du byttet anoder, slik at ikke motoren har tæret hull?

Virker termostaten, slik at alle kjølekanaler er fullt åpne, og ikke igjengrodd av salt?

Har du skiftet olje og filter i henhold til intervallene?:thumbsup:

Karl Norge

Karl Norge

kjetillunde skrev On 21.4.2017 at 20.56:

Hva syns dere om kompresjonen her?

Du må måle kompresjon flere ganger, til du definitivt kan fastslå et korrekt resultat.:thumbsup:

Litt variasjon er ikke uvanlig.

Ujevn komp gir ujevn tomgang.

 

Du må fastslå om motoren går på alle, kjenn på temp.

Mekanisk overhaling er jo en større jobb, som må baseres på sikker kunnskap.

 

Sylinder 1 får vel normalt dårligst vanntrykk. Har du forsømt impellerbytte?

Har du byttet anoder, slik at ikke motoren har tæret hull?

Virker termostaten, slik at alle kjølekanaler er fullt åpne, og ikke igjengrodd av salt?

Har du skiftet olje og filter i henhold til intervallene?:thumbsup:

Karl Norge

Karl Norge

kjetillunde skrev On 21.4.2017 at 20.56:

Hva syns dere om kompresjonen her?

Du må måle kompresjon flere ganger, til du definitivt kan fastslå et korrekt resultat.:thumbsup:

Litt variasjon er ikke uvanlig.

Ujevn komp gir ujevn tomgang.

 

Du må fastslå om motoren går på alle, kjenn på temp.

Mekanisk overhaling er jo en større jobb, som må baseres på sikker kunnskap.

 

Sylinder 1 får vel normalt dårligst vanntrykk. Har du slurvet med impellerbytte?

Har du byttet anoder, slik at ikke motoren har tæret hull?

Virker termostaten, slik at alle kjølekanaler er fullt åpne, og ikke igjengrodd?:thumbsup:

Karl Norge

Karl Norge

kjetillunde skrev On 21.4.2017 at 20.56:

Hva syns dere om kompresjonen her?

Du må måle kompresjon flere ganger, til du definitivt kan fastslå et korrekt resultat.

Litt variasjon er ikke uvanlig.

Ujevn komp gir ujevn tomgang.

Du må fastslå om motoren går på alle, kjenn på temp.

Mekanisk overhaling er jo en større jobb, som må baseres på sikker kunnskap.

Sylinder 1 får vel normalt dårligst vanntrykk. Har du slurvet med impellerbytte?

Har du byttet anoder, slik at ikke motoren har tæret hull?

Virker termostaten, slik at alle kjølekanaler er fullt åpne, og ikke igjengrodd?

Karl Norge

Karl Norge

kjetillunde skrev On 21.4.2017 at 20.56:

Hva syns dere om kompresjonen her?

Du må måle kompresjon flere ganger, til du definitivt kan fastslå et korrekt resultat.

Litt variasjon er ikke uvanlig.

Ujevn komp gir ujevn tomgang.

Du må fastslå om motoren går på alle, kjenn på temp.

Mekanisk overhaling er jo en større jobb, som må baseres på sikker kunnskap.

Sylinder 1 får vel normalt dårligst vanntrykk. Har du slurvet med impellerbytte?

 



×
×
  • Create New...