Jump to content

Mariner 60 efi 2005, alarm piper ved 3000rpm

Dreuf

Recommended Posts

Hei,
Har en nyinnkjøpt uttern s52 med en mariner 60 efi fra 2005.
Den starter som den skal og går som en klokke helt opp til 3000rpn, da piper alarmen som varsler om feil helt til jeg har kommet ned på ca 2500rpm igjen.
Kontrollstrålen for kjøling er fast og fin helt fra tomtgang og opp.
Når jeg ruser motoren i fri så kan jeg kjøre den så høyt på turtall som jeg vil uten problem.

Noen som har noe tips?

om vulken er gåen så vil motoren spinne opp i turtall uten at det resulterer i mer fremdrift.  

det at motoren "hopper"  tyder jo på at turtallet begrenses ved å kutte tenning , det kan jo som Spannerman sier, f.eks være en sensor som gjør at ECU sperrer for mer turtall

Er den noe form for feilindikator på disse?  f.eks symbol i turteller e.l.?  (feks på min Yamaha F115 så kan jeg telle blink for "check engine" symbolet , disse gir da en feilkode. f.eks 3 + 9 blink = error 39 som kan slås opp i boka for å finne hva det betyr)    

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Den starter som den skal og går som en klokke helt opp til 3000rpn, da piper alarmen som varsler om feil helt til jeg har kommet ned på ca 2500rpm igjen.

Kontrollstrålen for kjøling er fast og fin helt fra tomtgang og opp.

Om du har fin kontrollstråle kan være at termostatenikke er helt ok. Muligens for lav temp på kjølevannet.?

Hadde samme problemet på min 115 Mercury Optimax.

Tusen takk for hjelp, nå har jeg litt å feilsøke på.

Jeg har bare "uttern" instrumenter dessverre så får ikke opp noen feilmelding i displayet.

Litt på siden:

Vil Mercury smartcraft instrumenter passe på min Mariner motor?

Tilsvarende dette f.eks: http://www.ebay.com/itm/New-Mercury-Mercruiser-OEM-Smartcraft-SC1000-System-Monitor-Kit-79-879896K21-/171367385497?hash=item27e64ac999&vxp=mtr

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...