bustermann Startet 21.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 21.Juni.2015 Hei, Jeg har alltid fortøyd min Pioner Viking til flytebrygge uten utrigger, og aldri observert hverken gnag eller eller annen slitasje fra fender. Nå har jeg kjøpt ny båt (Buster xl) og skal samtidig kjøpe ny flytebrygge. Spørmålet er om jeg trenger utrigger for at båt skal ligge fritt og ikke gnage, eller vil gode fendere og fortøyning til selve bryggen være tilstrekkelig og uten fare for skade på båt? Pioner er jo plast som tåler alt, vil aluminiumet være tilsvarende? Stedet hvor båt og brygge skal ligge er veldig skjermet, kun unntaksvis et par ganger om sommeren at det er noe bølger når noen forviller seg inn i fjorden min:) Takknemmelig for svar og tips:) Sitér dette innlegget Link to post
LarsSO Svart 22.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2015 Jeg har aldri hatt uteigger og ligger fast i flytebrygge. Men gode store fendre og fornuftig straming på tampene må til. Det er ikke å anbefale hvis brygga ligger på en værutsatt plass! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.