Superkul Startet 22.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 22.Juni.2015 Jeg har skrudd mye båt og bil men aldri splittet et drev drevet mitt svetter og er vel på tide med en overhaling så da er spørsmålet : kreves det spesialverktøy ? er det vanskelig eller rett frem ? har repmanual så skal vel klare og finne ut av hvor bolter etc sitter og sende det bort blir vel såpass dyrt at det er verdt egeninnsatsen Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
No Angel Svart 22.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2015 Det jeg har gjort der er å dele det opp selv og sende det til VP for bytting av simringer. Det er noe spesialverktøy som må til som å dra av propell akslingen samt at simringene burde monteres med en "guide". Er nok verdt kronene å sende det inn men gjør mest mulig selv, det gjorde jeg og det holder enda :) Sitér dette innlegget Speed Changes You Link to post
Superkul Svart 28.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 ok , hørt av så mange at det var plankekjøring å gjøre selv og ikke noe spesial verktøy men da skal jeg grave litt mere og se Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Spannerman Svart 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 Du kan klare det selv, 290 drev er veldig enkel å skru på, Det er special verktøy men du kan skifte simmeringer uten dem. For å trekke ut propell lager hus, kan du forsiktig kakk med en plast hammer så at de ytre flens rotere litt, eller bruk et tynn skrujerne til å få hus å bevege seg, når du har et par mm klaring du kan jobbe med store skrujerne og hus vil skli ut. Pass på hvis du byte de simmeringer på propaksel at du få de inn det riktig dybde, se manual., også på de indre aksel det innderst simmering kun gå inn en vei. Bruker ny O ringer på alt. Når du splitter drev pass på de shims som sitter under de øvervekselhus, også lurt å skift girskift simmering samtidig, denne simmering kun er montert en vei ser installasjon instruks. Simmering kan monteres med bruk av store pipe eller rundt gjenstand som er riktig diameter. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 Ikke noe spes verktøy for å dra av aksel. Biltema avtrekker fungerer utmerket :-) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Superkul Svart 28.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 okei ....... da skal vi se og fundere om jeg ikke hopper i det selv Tusen takk for innspill Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
bellen Svart 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 Ganske enkelt å skru på, trenger glidehammer for å slå ut propellakslingen. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 29.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2015 (redigert) Neida, glidehammer trengs ikke. Vanlig avtrekker fra Biltema går helt fint :-) Redigert 29.Juni.2015 av Windy37GM (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.