Jump to content

pakke om vp 290 drev

Superkul

Recommended Posts

Jeg har skrudd mye båt og bil men aldri splittet et drev 

drevet mitt svetter  og er vel på tide med en overhaling 

så da er spørsmålet :  kreves det spesialverktøy ? er det vanskelig eller rett frem ? 

har repmanual så skal vel klare og finne ut av hvor bolter etc sitter 

og sende det bort blir vel såpass dyrt at det er verdt egeninnsatsen 

Det jeg har gjort der er å dele det opp selv og sende det til VP for bytting av simringer. Det er noe spesialverktøy som må til som å dra av propell akslingen samt at simringene burde monteres med en "guide". Er nok verdt kronene å sende det inn men gjør mest mulig selv, det gjorde jeg og det holder enda :)

Speed Changes You

Du kan klare det selv, 290 drev er veldig enkel å skru på, Det er special verktøy men du kan skifte simmeringer uten dem. For å trekke ut propell lager hus, kan du forsiktig kakk med en plast hammer så at de ytre flens rotere litt, eller bruk et tynn skrujerne til å få hus å bevege seg, når du har et par mm klaring du kan jobbe med store skrujerne og hus vil skli ut. 

Pass på hvis du byte de simmeringer på propaksel at du få de inn det riktig dybde, se manual., også på de indre aksel det innderst simmering kun gå inn en vei. Bruker ny O ringer på alt.

Når du splitter drev pass på de shims som sitter under de øvervekselhus, også lurt å skift girskift simmering samtidig, denne simmering kun er montert en vei ser installasjon instruks. 

Simmering kan monteres med bruk av store pipe eller rundt gjenstand som er riktig diameter.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...