fjohan Startet 22.Juni.2015 Del på Facebook Startet 22.Juni.2015 Hei. Jeg har en Tresfjord 29ac m Perkins 4.236.Jeg har ennå ikke byttet girolje på denne,og det har gått noen år. Kan noen si meg hvor ofte jeg bør bytte? Jeg vet ikke merket på giret men legger ved et bilde. Vet noen her hvilket gir som ble brukt på disse båtene? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 22.Juni.2015 Del på Facebook Svart 22.Juni.2015 Da ville jeg ha skiftet. Årlig oljeskift er aldri feil. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
fjohan Svart 22.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2015 Takk. Problemet mitt her er at merkelappen på giret er borte, så jeg vet ikke hvilken type gir det er. Mest sannsynlig et Hurtch gir. Jeg har hørt at det er veldig nøye med mengde girolje, så jeg er avhengig av å vite hvilket merke og hvilken modell. Kanskje noen med en tilsvarende båt kan se hva de har? Det er orginalmotoren fra 1981 som sitter i, og også det orginale giret. Fred Sitér dette innlegget Link to post
trekko Svart 22.Juni.2015 Del på Facebook Svart 22.Juni.2015 Det står ju at den ska ha atf olje på bildet du har lastet opp. Sitér dette innlegget Link to post
strek1 Svart 22.Juni.2015 Del på Facebook Svart 22.Juni.2015 Hvis du løsner den bolten som sitter på toppen på venstre side av girkassa di, så er det peilepinnen til girolja. Har selv en en zf10 kasse (veldig lik), den skal ha 0,56l atf olje :-) Sitér dette innlegget Link to post
fjohan Svart 23.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2015 Takker. Vet at det er aft, men var usikker på mengde Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.