forskern Startet 22.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 22.Juni.2015 Suzuki DF140, 2007 modell. På årets giroljeskift (ja - jeg gjør det om våren) var det spor av vann i giroljen. Ikke melkehvit/stor tilblanding, men litt. Ikke metallspon i dreneringspluggen. Kan ikke kjenne noe tydelig slark når jeg rykker i propellakslingen, men jeg syns det er vanskelig å vurdere. Hva er vanligste kilde for vannintrenging i girhuset til en utenbordsmotor? Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 22.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2015 Oljepluggene, simringer rundt propellaksling, simringer rundt aksling i undervannshus. Oljen er ikke melkehvit om den står med vann i gjennom vinteren. Over tid skiller olje og vann seg. Og vannet fryser om det er kaldt og kan skade undervannshuset og lage trøbbel på andre steder enn der det vanligvis slites som i pakninger... derfor er det lurt å ta en kikk på giroljen på høsten. Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 22.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2015 Tipper det er små sprekker i plastpakningene på pluggene for av/på og nivå. Skift disse alltid ved oljebytte.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.