Ronald Startet 23.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 23.Juni.2015 Jeg har hatt Smart Tab SX noen år, og er veldig fornøyd med effekten. Det jeg ikke er like fornøyd med er holdbarheten på demperene. I fjor måtte jeg bytte den ene etter 2 år. Kassalappen var selvsagt over alle hauger, så noen garanti/reklamasjon ville ikke Maritim godkjenne (i og for seg forståelig nok). Da ble det ny demper til kr. 599. Nå i vår oppdager jeg at også den andre demperen er "daff" så det holder. Altså er begge demperene "utslitt" etter tre sesonger. Båten har vært svært lite i bruk, så derfor "utslitt" i anførselstegn - jeg tror det er tidens tann, og ikke bruken, som er årsaken. Det å kjøpe en ny demper er over halv pris av hva et komplett sett koster hos SeaSea. Så da er spørsmålet om min erfaring er gjengs? I så fall vil det jo skje igjen om ikke så lenge, så da kan jeg like godt kjøpe et nytt komplett sett - da har jeg for ytterligere et bytte, samt et fullt sett med øvrige "reservedeler". Hva er erfaringene til dere andre som bruker disse? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 24.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2015 Er nok flere her inne som har samme erfaring vedr demperne. Synd at de er så dårlige for konseptet later til å være bra. Sitér dette innlegget Link to post
kromfelgen Svart 24.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2015 Har dessverre samme erfaring som trådstarter. Bytter dempere for andre gang på fem år i disse dager. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 24.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2015 har 2 sett, ikkeno feil sålangt, men høres jo ut til at det kan være lurt å ha en demper liggende i reserve.. http://www.nauticusinc.com/automatic_trim_tab_replacement_parts.htm Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Chris284 Svart 24.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2015 Bytt til "ordentilge" flaps med hydraulikk eller elektrisk drevne sylindre. Da er det mer holdbart. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.